Publicat 20/06/2016 16:08

27 restaurants de Lleida tenen el segell 'Venda de proximitat-Circuit curt'

La campanya té el suport del Govern català i l'Institut Català de la Cuina i de la Cultura Gastronòmica

LLEIDA, 20 juny (EUROPA PRESS) -

La Conselleria d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació i la Fundació Institut Català de la Cuina i de la Cultura Gastronòmica (FICCG) han presentat aquest dilluns a Lleida la campanya de promoció del segell 'Venda de proximitat-Circuit curt' per a restaurants de la província que elaboren cuina amb productes de proximitat, que ja té 27 establiments, ha informat la fundació a Europa Press.

El Govern català ha impulsat durant els últims mesos la campanya entre els restaurants, per fomentar les relacions comercials entre productors locals i restauradors comptant amb la col·laboració de la FICCG que realitza les tasques d'investigació, promoció i difusió del projecte, segons un comunicat de la Conselleria.

Per facilitar una bona implementació del projecte, la Fundació facilita el contacte entre els productors i restauradors, i dóna suport a la iniciativa de la creació d'una Associació de Productors, amb delegacions per tot el territori.

El sotsdirector general d'Indústries i Qualitat Agroalimentàries del DARP, Joan Gòdia i el director dels Serveis Territorials del Departament a Lleida, Ferran de Noguera, han agraït a la FICCG el reconeixement dels restaurants que utilitzen productes de proximitat i als establiments la seva participació en la iniciativa.

Gòdia ha apuntat que el consumidor cada vegada se sent més atret pels productes locals i que la relació que s'estableix entre productors i consumidors diferencien aquests aliments dels que es troben en els lineals dels supermercats: "Quan aquests productes locals es poden associar a una explotació agrària, a una manera de fer, a una història, unes emocions, es genera una confiança i un capital social per qui consumeix".

Gòdia i De Noguera també han explicat que la Conselleria, conscient d'aquesta realitat, va publicar fa tres anys un decret que regulava la venda de proximitat, i ara s'ha d'adaptar a noves situacions i realitats, i per això es duu a terme un debat amb el sector per recollir els diferents punts de vista sobre aquest tema.

Per la seva banda, la directora de la FICCG, Pepa Aymamí, ha destacat la gran sensibilització del consumidor en relació amb el producte de proximitat i el paper de la restauració com a eix de comunicació perquè arribi aquesta producció i de tots els elements de la cadena per obtenir la declaració de la cuina catalana com a Patrimoni de la Humanitat per part de la Unesco.

Els productes de proximitat són aquells que el productor ven de manera directa al consumidor (venda directa) o mitjançant un sol intermediari (venda en circuit curt).




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés