Publicado 02/02/2016 18:48

Un 'showroom' per potenciar contactes entre empreses catalanes i compradors internacionals

El conseller Jordi Baiget inaugura el '080 Barcelona Fashion Showroom'
EUROPA PRESS

BARCELONA, 2 Feb. (EUROPA PRESS) -

El Clúster Català de la Moda (Modacc) i el Consorci de Comerç, Artesania i Moda de la Generalitat han signat un conveni de col·laboració aquest dimarts per crear el '080 Barcelona Fashion Showroom', un espai on una vintena de marques catalanes exposaran una mostra dels seus productes, dissenyats i confeccionats a Catalunya, perquè els coneguin de primera mà compradors internacionals.

Així, ja s'han programat 144 entrevistes entre empreses catalanes i aquests compradors internacionals, que tenen una capacitat de compra superior als 250 milions d'euros i són capaços d'arribar a 2.000 establiments repartits per tot el món, ja que procedeixen de països com el Canadà, Xile, Estats Units, Alemanya, França, Itàlia i Emirats Àrabs.

Han inaugurat el 'showroom' el conseller d'Empresa i Coneixement de la Generalitat, Jordi Baiget; el president del Clúster Modacc, Francesc Maristany, i el director general de Punt Blanco, Josep Ignasi Reixach, que dirigeix una de les firmes catalanes expositores en aquest espai.

"Catalunya és un país industrial i volem seguir sent-ho, i la moda és un puntal de la indústria", ha destacat Baiget, que ha assegurat que el 'showroom' es repetirà en les pròximes edicions de la passarel·la per fomentar les sinergies empresarials en la internacionalització.

Maristany ha destacat que, amb aquestes 144 entrevistes programades pel Clúster Modacc, es tracta de la missió empresarial inversa més ambiciosa que s'ha fet fins ara en el marc de la 080 Barcelona Fashion: "La indústria del disseny és un ecosistema amb força capaç de posicionar a Catalunya al món".

Des de Punt Blanco, Reixach ha destacat que el repte pendent és fusionar el disseny emergent amb la indústria de la moda, i ha recalcat la importància que empreses i administració vagin de la mà.

PROJECCIÓ COMERCIAL

Amb la creació d'aquest 'showroom' es dóna resposta a l'anhel de les empreses d'aconseguir que la passarel·la catalana incrementés la projecció comercial a escala internacional, ja que les entrevistes concertades permetran tancar acords o establir les bases per tancar-los en un futur immediat.

Entre la vintena d'empreses expositores hi ha Punt Blanco, Yerse, Escorpion, Studio Barcelona, Wom&Now, CND by Condor, Torras, Naulover, Guasch, Edgar Carrascal, Massana, Reset Priority, Red Point, Annizzia, STJR, Do it Original, Carlemagno, BCN Brands, Surkana i Maluvi.

El Clúster Modacc està integrat per 122 empreses, totes arrelades a Catalunya, on creen, produeixen, paguen impostos i generen ocupació en la comunitat catalana.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés