Actualizado 17/03/2017 13:09

IAG crea la marca Level per a vols llargs de baix cost que llançarà des de Barcelona

Aerolínea LEVEL
LEVEL

BARCELONA, 17 Març (EUROPA PRESS) -

El hòlding IAG (Iberia, Vueling, Aer Lingus i British Airways) ha creat la marca Level, que s'estrenarà al juny per operar els vols de baix cost i de llarg radi des de Barcelona a Los Ángeles, San Francisco (Oakland), Buenos Aires i Punta Cana.

Així ho ha explicat aquest divendres en roda de premsa el conseller delegat de IAG, Willie Walsh, que ha afegit que aquestes connexions s'operaran amb dos avions Airbus A330 --de 314 places, 293 places economy i 21 de premium economy-- operats pels pilots i tripulants de cabina d'Iberia, i es crearan 250 ocupacions basades a Barcelona.

"Level és una marca que més endavant es convertirà en aerolínia. Iberia n'és només l'operador", ha dit Walsh, que ha afegit que malgrat que IAG ha triat Barcelona per al llançament d'aquesta marca, l'objectiu és expandir els seus vols des d'altres ciutats europees.

El vol entre Barcelona i Los Ángeles s'iniciarà l'1 de juny amb dues freqüències setmanals; la connexió amb San Francisco començarà el 2 de juny amb tres vols setmanals; la ruta a Punta Cana s'operarà el 10 de juny amb dues freqüències setmanals i el trajecte a Buenos Aires ho farà el 17 de juny amb tres vols setmanals.

Els bitllets, que sortiran a la venda la tarda d'aquest divendres a 'flylevel.com', es podran comprar a un preu des de 99 euros en el cas de les connexions amb Los Ángeles i San Francisco, i 149 euros per a Punta Cana i Buenos Aires en classe economy, mentre que en classe premium economy les tarifes van des dels 599 euros en tots els trajectes.

De les quatre rutes que s'estrenen al juny, IAG preveu mantenir de cara a l'hivern totes menys la connexió amb Los Ángeles, i està estudiant més destinacions, com el mercat asiàtic.

"Hem triat Barcelona perquè creiem que representa una gran oportunitat i pel negoci consolidat que té Vueling. És una aventura per a IAG i creiem que tindrà èxit", ha sostingut Walsh.

Preguntat per si aquesta nova operativa suposarà cap afectació per a l'Aeroport de Madrid-Barajas, ha defensat que es tracta d'ofertes complementàries".

En la roda de premsa, Walsh ha estat acompanyat pel president d'Iberia, Luis Gallego, i pel president de Vueling, Javier Sánchez-Prieto.

ACORD AMB IBERIA

Gallego ha recordat que Iberia va signar un acord amb els seus pilots i amb quatre dels sindicats de tripulants de cabina (TCP) que modifica l'actual conveni, i que permet a l'aerolínia espanyola desenvolupar aquests vols per a IAG sota la marca Level.

L'acord, que està adaptat a la normativa europea, és d'un any amb l'objectiu de desenvolupar en un futur un conveni específic de les condicions que les tripulacions tindran a Barcelona, segons Gallego: "Necessitàvem un acord de salaris i productivitat per llançar l'operativa al juny".

Ha indicat que la tripulació estarà integrada per 15 comandants, 28 'first officers', 15 sobrecàrrecs i 105 TCP, dels quals tots ells venen d'Iberia, si bé un terç dels TCP seran treballadors nous.

VUELING CONNECTARÀ AMB LEVEL

Sánchez-Prieto ha destacat que Vueling té una base "super robusta" per connectar amb Level, i l'aerolínia catalana està treballant per poder vendre les connexions amb codi compartit també des del seu web.

Així, els clients que viatgin amb Vueling podran connectar amb els vols de llarg radi de Level des de la xarxa europea de destinacions que ofereix l'aerolínia basada al Prat.

Els clients de Level tindran accés a Internet d'alta velocitat a partir de 8,99 euros i podran acumular i canviar Avios del programa de passatger freqüent de les aerolínies de IAG, tenint, així, l'oportunitat de viatjar a 380 destinacions a través de la xarxa del hòlding.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés