Publicado 27/09/2016 13:03

Barcelona Games World preveu atreure més de 90.000 professionals i públic general

José María Moreno, Josep Antoni Llopart y Alberto González Lorca
EUROPA PRESS

BARCELONA, 27 Sep. (EUROPA PRESS) -

Barcelona Games World, la fira espanyola de la indústria del videojoc, preveu superar els 90.000 assistents de l'última edició a Madrid entre professionals i públic general en el seu debut a la capital catalana, han informat en roda de premsa aquest dimarts els seus organitzadors: l'Associació Espanyola de Videojocs (Aevi) i Fira de Barcelona.

Del 6 al 9 d'octubre, aquest saló ocuparà 53.000 metres quadrats del recinte Montjuïc de Fira de Barcelona, en els quals mostrarà les novetats de les principals companyies mundials de videojocs --amb més de 70 títols--, acollirà competicions internacionals, organitzarà activitats lúdiques, posarà en contacte als desenvolupadors espanyols amb inversors estrangers, i portarà experts com els creadors de les sagues Tekken i Final Fantasy.

El president d'Aevi, Alberto González, ha explicat que el sector dels videojocs a escala mundial preveu doblar la facturació en quatre anys: "Aspirem que Espanya formi part d'aquest creixement, ja que és el quart mercat europeu i sisè global" en nombre de jugadors.

El director del saló, Josep Antoni Llopart, ha afirmat que serà una edició "molt ambiciosa" en què l'objectiu principal és potenciar la indústria espanyola i fer gaudir als usuaris de videojocs perquè volen repetir en les pròximes cites de l'esdeveniment.

NOVETATS

Entre els videojocs que es mostraran --incloent llançaments previstos per Nadal i 2017 que es podran provar en primícia-- figuren Mafia III, NBA 2K17, Tekken 7, EA Sports Fifa 17, Resident Evil 7, Final Fantasy XV i noves aventures de Mario, el personatge emblema de Nintendo.

Respecte a les competicions, destaquen les de FIFA 16, PES 2016, Street Fighter V, Call Of Duty: Black Ops III, Rocket League, Uncharted 4, League of Legends, Global Offensive, Splatoon i Pokémon.

El saló tindrà 155 expositors, una seixantena d'empreses desenvolupadores, més de 1.000 terminals per jugar, tres espais per a competicions professionals i de gran públic, i un escenari a l'aire lliure que acollirà activitats entre les quals s'inclouen actuacions musicals de la mà dels 40 Principals i una desfilada de disfresses de personatges de videojocs.

Alhora, hi haurà una batalla entre 32 youtubers famosos --que sumen 55 milions de seguidors-- i 32 dels seus fans, i la fira també acollirà la quarta edició de Retrobarcelona, el saló del videojoc clàssic i vintage, que donarà l'oportunitat de tornar a jugar amb més de 50 jocs clàssics, a més d'oferir conferències i competicions, i que en la seva edició anterior va atreure 10.000 persones.

El director general de l'Associació Espanyola de Videojocs, José María Moreno, ha incidit en la voluntat de Barcelona Games World de ser un referent internacional, així com de superar-se any rere any: "Volem ser el millor esdeveniment de videojocs que s'hagi fet a Espanya".

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés