Actualizado 20/12/2016 13:56

Barcelona entra en el top 10 de ciutats europees digitals

Collboni descarta comparar amb Madrid perquè es fixen en el món: "La 'madriditis ha acabat"

BARCELONA, 20 Des. (EUROPA PRESS) -

La capital catalana s'ha posicionat aquest any com la novena ciutat europea en el rànquing de les més atractives per a l'emprenedoria digital, escalant des de la 14 posició, i s'ha situat com la vintena més competitiva a escala mundial, segons l'estudi 'Informe Observatori Barcelona 2016', elaborat amb la Cambra de Comerç.

El segon tinent d'alcalde, Jaume Collboni, ha destacat que "l'objectiu és que Barcelona se situï la primera del rànquing" de ciutats digitals i d'atracció de start-ups de base digital, ja que són la llavor de futures empreses molt competitives i d'alt valor afegit que creen llocs de treball de qualitat.

Ha assegurat que en aquest rànquing se cita explícitament la tasca de l'Ajuntament i de Barcelona Activa com actors que contribueixen a fer la ciutat més atractiva per a les inversions en aquest àmbit, i ha destacat que el 60% del total de les inversions en start-ups de base tecnològica que es fan a Espanya s'estableixen a Barcelona.

Al costat del president de la Cambra de Comerç, Miquel Valls, Collboni ha destacat que la ciutat també ha millorat la imatge de la seva marca i la seva reputació fins arribar al 14 lloc a escala mundial i, després d'advocar per avançar en la gestió de la marca, ha assenyalat que l'àrea urbana de Barcelona és la vuitena en captació de projectes d'inversió estrangera, alguna cosa que ha de contribuir a crear feina de qualitat.

"Diversificar l'economia té a veure amb millorar sous i condicions de treball, i ho podem aconseguir de la mà d'empreses i inversions amb valor afegit", ha sostingut Collboni, que també ha celebrat que Barcelona és la tercera ciutat del món en l'organització de congressos internacionals, per darrere de Berlín i París.

MÉS FEINA AMB PITJORS CONDICIONS

Ha ressaltat que la ciutat ha recuperat el 60% de la feina que va perdre durant la crisi, però ha lamentat que, en lloc de millorar la seva qualitat, aquesta ha empitjorat, també en els sous, que s'han reduït des de 2012, quan els barcelonins cobressin el 59,6% de l'equivalent als sous de Nova York, xifra que el 2015 ha baixat fins al 51,7%.

"Creem feina però pitjor pagada, que se suma a les retallades de sous del començament de la crisi" i a una reforma laboral que dificulta la situació, segons Collboni, qui ha lamentat que Barcelona i Catalunya estiguin per sota de la mitjana de l'Ocde en els nivells d'igualtat de la distribució de la renda, dada que obliga que l'objectiu sigui créixer per reduir les desigualtats creant ocupació, segons ell.

Ha destacat que l'objectiu del Govern d'Ada Colau és avançar cap a un model econòmic "competitiu, just i sostenible" perquè la ciutat creixi de manera inclusiva per reduir aquestes desigualtats, model que sosté que ha estat una realitat durant tres dècades i que va truncar el 2008 amb la crisi econòmica.

SOSTENIBILITAT

Barcelona està en la posició 23 en sostenibilitat --que avalua emissions, gestió de residus i espais verds, entre d'altres elements--, per la qual cosa Collboni ha apostat per potenciar el transport públic i també el model de les superilles amb mesures que "poden ser polèmiques o incompreses en un moment inicial, però que tenen per objectiu tenir l'aire net".

Ha destacat com a "factor transcendental" la connectivitat de l'Aeroport del Prat ----per al que confia anunciar noves rutes el pròxim any---, i Valls ha assegurat que la infraestructura té capacitat de gairebé doblar els seus passatgers amb l'estructura actual millorant alguns aspectes tècnics.

A més, Collboni ha defensat que els costos per operar des de la ciutat són "molt atractius" i competitius, ja que el preu de lloguer d'oficines i del sòl industrial ha augmentat però continua per sota dels d'altres ciutats europees.

Valls ha destacat que, segons l'informe 'Clima empresarial de l'Àrea Metropolitana de Barcelona', les perspectives empresarials per a Catalunya el 2017 milloren respecte a les d'aquest any, amb un creixement del Pib que els empresaris preveuen al 2,7%.

COMPARACIÓ AMB MADRID

Preguntats pel fet que Madrid superi Barcelona en alguns rànquings --com el de sostenibilitat--, Collboni ha destacat que la ciutat supera a la capital espanyola en altres, però ha avisat que cal prendre consciència que l'àrea metropolitana s'ha de fixar en el món i a nivell global: "La 'madriditis' està superada".

"Són dues ciutats complementàries. No és adequat ni intel·ligent obsessionar-se amb competir amb l'altra gran ciutat de l'Estat, sinó a competir a nivell global", ha remarcat Collboni, al que Valls ha afegit que Madrid té infraestructures que li donen avantatge, entre les quals ha citat la xarxa de metro, que ha qualificat d'envejable.

COL·LABORACIÓ PÚBLIC-PRIVADA

Valls ha sostingut que els resultats de l'estudi impliquen que generar feina ha de ser un dels grans objectius de l'àrea metropolitana --que és motor econòmic no només de Catalunya i Espanya, sinó d'Europa, segons ell---, i ha sostingut que l'informe "demostren la importància de la col·laboració públic-privada".

Preguntat per si considera que part del Govern de Colau no comparteix aquesta visió positiva de la col·laboració públic-privada, ha dit que l'Ajuntament advoca per aquesta visió àmplia de la creació de riquesa posant l'accent a l'àmbit social, i ha afegit: "El que va poder ser ha estat un desconeixement al principi de la legislatura, que avui s'està convertint en una estreta col·laboració per la bona voluntat de les parts".

Collboni ha defensat que la col·laboració entre el sector públic i el privat cal, i ha dit que el model de Barcelona és resultat d'aquesta col·laboració i d'haver compartit estratègies, per la capacitat inversora i per crear condicions per al creixement inclusiu del sector públic, i perquè el sector privat "està a peu de carrer, treballant amb els mercats, i coneix els canvis sobre el terreny a nivell local i mundial".

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés