Actualizado 20/02/2017 18:27

7 milions per la promoció internacional de Barcelona i la seva marca

Jaume Collboni i Màrius Rubert
EUROPA PRESS

Crearà la Barcelona International House per orientar emprenedors i estudiants estrangers

BARCELONA, 20 Feb. (EUROPA PRESS) -

El tinent d'alcalde de Cultura, Empresa i Innovació de Barcelona, Jaume Collboni, ha anunciat aquest dilluns que l'Ajuntament invertirà set milions d'euros durant aquest mandat per impulsar les relacions internacionals econòmiques --el doble que l'anterior--, amb mesures que inclouran potenciar la 'marca Barcelona' i crear un servei per orientar empresaris i estudiants estrangers.

En roda de premsa al costat del director de Promoció de la Ciutat, Màrius Rubert, Collboni ha ressaltat que pretenen impulsar la gestió de la marca per protegir-la i millorar-ne el posicionament --per la qual cosa han contractat una persona de perfil tècnic després d'un procés de selecció--, un "projecte que havia quedat encallat i es vol impulsar".

"Totes les grans metròpolis i ciutats del món que tenen una reputació tenen una política de gestió des de l'àmbit públic o público-privat de la seva marca. Barcelona no la té, i volem acabar amb aquesta anomalia", ha ressaltat Collboni, qui ha recordat que la titularitat de la marca està subjecta a un procés judicial --també pel complex Barcelona World--, cosa que considera que no pot ser una excusa per no gestionar-la.

Ha assenyalat que l'objectiu és decidir com Barcelona vol explicar-se al món segons quin tipus d'inversions, talent i turisme vol atreure, i ha assegurat que preparen un pla per impulsar l'assumpte "amb el màxim consens possible amb els grups municipals per recuperar el control de la 'marca Barcelona' perquè siguin els barcelonins els que decideixin com explicar-se al món".

"NÚMERO U" EN START-UPS

Ha defensat que Barcelona vol ser "número u" en start-ups, que entre el 2011 i el 2015 van crear 11.000 llos de treball en empreses de base tecnològica, la meitat dels quals van ser indefinits, per la qual cosa el sector permet crear llocs de treball de qualitat i estables, segons Collboni, que ha destacat que aquest objectiu va molt lligat al Mobile World Congress (MWC).

Ha ressaltat que engegaran el servei Barcelona International House per acollir, informar i orientar emprenedors, investigadors i estudiants estrangers, que començarà a funcionar en el segon semestre d'aquest any primer com a plataforma digital en anglès, i en una segona fase preveu obrir un espai físic per al servei.

A més, l'Ajuntament crearà el Consell Assessor de Promoció de la Ciutat amb agents socials i experts de diversos àmbits --incloent l'institucional, empresarial, acadèmic, de recerca i assumptes internacionals-- per sumar esforços per posicionar Barcelona com a ciutat atractiva per a l'activitat econòmica, objectiu pel qual impulsaran la col·laboració en l'àmbit metropolità.

RUTES INTERCONTINENTALS

Collboni ha recordat que Barcelona acollirà al setembre la trobada del sector de les aerolínies World Routes, cosa que pretenen aprofitar per millorar les connexions intercontinentals de Barcelona, que aquest any comptarà amb noves rutes a Los Ángeles, San Francisco, Chicago, Seül, Hong Kong i Xangai per primer cop, ha assenyalat.

Ha destacat que l'Ajuntament pretén obrir noves rutes directes amb Bangkok, Mèxic DF i Tòquio, ruta en la qual han mostrat interès diverses companyies però que encara no està confirmada, ha assenyalat Rubert, que ha dit que unes 165.000 persones l'any volen a Tòquio des de Barcelona de manera indirecta.

Collboni ha ressaltat que pretenen consolidar Barcelona com una plataforma logística que exerceixi de porta d'entrada d'Àsia a Europa, i ha explicat que intensificaran la relació entre la projecció internacional i la cultural, cosa que faran ja en les properes missions econòmiques internacionals: a Hong Kong a final de març, i a Nova York i Miami al maig.

Ha explicat que la tarda d'aquest dilluns presentaran aquestes mesures davant un centenar de persones vinculades a la promoció de la ciutat en un acte que obrirà l'escriptor i diplomàtic Carles Casajuana, que participarà el primer tinent d'alcalde, Gerardo Pisarello, i anirà dirigit a representants del sector, del Port de Barcelona, de l'Aeroport del Prat, de la Zona Franca i de diplomàtics, entre uns altres.

Barcelona és una ciutat oberta que advoca per obrir fronteres, cosa que va demostrar amb la manifestació en favor de l'acolliment de refugiats de dissabte i que es reflecteix també en aquesta estratègia, segons Collboni, qui ha dit que aquestes són mesures que segueixen "la lògica de baixar fronteres i tendir ponts al coneixement, al talent i l'activitat econòmica".

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés