Actualizado 12/04/2017 14:08

La T-10 fa de Barcelona la ciutat europea més competitiva en preu del transport públic

Targeta T10 del Metro  de Barcelona
Europa Press

El bitllet senzill és el sisè més car i tan sols és utilitzat pel 5% dels usuaris

BARCELONA, 12 Abr. (EUROPA PRESS) -

L'abonament T-10 de l'ATM fa de Barcelona la ciutat europea més competitiva en preu del transport públic, ja que l'import que ha de pagar l'usuari per viatge és d'un euro, i gràcies a això aquest títol té una penetració del 58%.

Així s'extreu d'un estudi de l'ATM que compara les tarifes de transport públic de la primera corona de Barcelona amb vuit regions europees, entre les quals figuren Madrid, Lisboa, Brussel·les, París, Roma, Ámsterdam, Berlín i Londres.

"L'estudi demostra que, tant en valors absoluts com en relatius, Barcelona se situa en la franja baixa del preu del transport públic respecte a altres regions europees comparables", ha explicat el secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, en una trobada amb premsa aquest dimecres.

Quant a aquest títol multiviatge i tenint en compte el preu del gasoil, de la cistella de la compra i de l'oci, Barcelona segueix sent la regió més econòmica, i per cada euro gastat per un usuari en transport públic en la primera corona, a Madrid es gasten tres.

No obstant això, el bitllet senzill, amb un preu de 2,15 euros, és el sisè més car, tan sols superat per Berlín (2,70), Ámsterdam (2,90) i Londres (3,25), la qual cosa fa que tan sols entre un 4% i un 5% dels usuaris ho utilitzin.

Aquest baix ús no és casualitat, ja que l'objectiu de la Generalitat és premiar la recurrència fent més competitius títols com la T-Mes, amb una penetració del 14,37%, i la T-50/30, amb un 8%, mentre que el bitllet senzill està pensat per a usuaris ocasionals del transport públic.

La T-Mes per a la primera corona de Barcelona, amb un preu de 52,75 euros, és dels abonaments més competitius a nivell europeu, tan sols superat per Roma (35 euros) i Lisboa (49,3), mentre que la T-50/30 és la segona més barata després de Roma, si bé aquesta ciutat italiana no disposa de títol multiviatge, i Barcelona és l'única regió que ofereix dos títols de validesa mensual.

TARIFES SOCIALS

Font també ha destacat que Barcelona és "de les regions amb una política social més àmplia", i és que, juntament amb París, són les úniques regions analitzades que ofereixen descomptes per a tots els col·lectius, com a joves, gent gran, discapacitats, aturats i famílies nombroses, entre d'altres.

A més, Barcelona també és la regió europea analitzada que ofereix títols gratuïts per a menors d'una edat més avançada, fins als 16 anys.

El secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat ha reconegut que encara queda "recorregut per fer" a oferir als joves universitaris una nova política de bonificacions, ja que per al col·lectiu de 16 a 25 anys continua sent més competitiva la T-10.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés