Actualizado 23/03/2017 17:20

Sabadell planteja una xarxa de 169 quilòmetres de vials amb prioritat per a bicicletes

Agencia Catalana de Noticias
ACN

El govern local vol que el 2020 el 5% dels desplaçaments que es facin al municipi siguin en aquest mitjà de transport

ACN

Sabadell.-L'Ajuntament de Sabadell vol dotar la ciutat de 169 quilòmetres de xarxa bàsica on la bicicleta sigui prioritària amb l'objectiu que l'any 2020 el 5% dels desplaçaments que es duen a terme al municipi siguin amb aquest mitjà de transport. Així ho recull l'estudi previ del Pla director de la bicicleta, que s'ha presentat aquest dijous i que també revela que el 83% dels carrils bici que existeixen actualment a la localitat s'haurien de refer o redissenyar. La proposta recull quatre itineraris bàsics per als ciutadans: laboral, educatiu, comercial i d'oci. La primera actuació que es durà a terme serà la construcció d'un carril bici a la Ronda Ponent i la Rambla Ibèria el proper mes d'abril. A banda, l'Ajuntament també disposa de més de 500.000 euros per crear-ne un altre a les carreteres de Barcelona i Terrassa i per refer el de l'avinguda Concòrdia.

El futur Pla Director de la Bicicleta parteix dels referents existents: l’antic pla de promoció de la bici del 1991, el Pla Director del 1999 i el Pla de Mobilitat Urbana 2009- 2014. L’actualització d’aquests documents constata la manca de carrils bici segregats – és a dir, fora de la vorera–, i la manca de planificació. "Veníem d'un desert en la planificació d'infraestructures per la bicicleta i ara el que fem és això, dissenyar i començar a executar", ha assegurat el tinent d'alcalde de Territori i Sostenibilitat de Sabadell, Maties Serracant. Serracant ha explicat que la voluntat municipal és dissenyar una xarxa ciclable "que sigui segura, respecti la vorera pels vianant i redueixi l’espai viari pel vehicle motoritzat". En aquesta línia ha apuntat que l'estudi previ que s'ha desenvolupat planteja una proposta que es pot implementar en el territori en diferents fases. Així mateix introdueix quatre xarxes segons l’ús: educativa, laboral, comercial i de mobilitat de natura. "De la suma d’aquestes en surt una xarxa ciclable bàsica de 169 quilòmetres que inclou 29 que es podran mantenir tal com estan - els de la zona de Can Gambús o Can Llong - sis que caldrà redissenyar i 134 que s'hauran de fer nous", ha explicat. A banda, ha afegit que la xarxa no només inclou carrils segregats, sinó també zones 30 que els ciclistes poden fer servir de forma segura i també espais de plataforma única. "Amb tot això ens marquem el repte que l'any 2020 el 5% dels desplaçaments que es facin a la ciutat siguin en bicicleta i el 2030 el 15%", ha avançat el tinent d'alcalde que s'ha mostrat convençut que aquestes metes "són assumibles a mig termini si es duen a terme les polítiques d'infraestructures, promoció de l'ús d'aquest transport i d'aparcament previstes". Nou quilòmetres el 2017Les obres permetran que la ciutat disposi ja aquest any de més de nou quilòmetres nous de carrils bici segregats. Els treballs –que començaran a l’abril a la ronda de Ponent– permetran construir 570 metres de carril bici per sentit segregat, als quals cal sumar els 306 de la rambla d’Ibèria i l’1,2 quilòmetres a les carreteres de Barcelona i Terrassa. A més, al llarg de 2017 també està previst fer l’itinerari de la carretera BV-1248, amb 1,4 quilòmetres de carril bidireccional."Hem començat per l'eix cívic de ponent perquè té una coherència, és una de les entrades a la ciutat i ens pot connectar un dia amb sant Quirze", ha explicat Serracant que ha assenyalat que aquestes actuacions disposen d'un pressupost que supera el milió d'euros.La redacció dels Estudis Previs ha comptat amb la participació ciutadana, mitjançant la Taula de la Bicicleta. El projecte per fomentar l’ús de la bicicleta va ser la proposta més votada pels ciutadans en el procés de participació ciutadana Construint Ciutat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés