Actualizado 26/06/2017 17:31

El responsable d’economia col·laborativa a l’Eurocambra afirma que “Airbnb no és un problema, sinó una gran oportunitat”

“El 1911, a París, els conductors de carros de cavalls van fer una vaga contra els cotxes, la història els ha substituït”, avisa l’eurodiputat italià Nicola Danti des de Barcelona

ACN

Barcelona.-L’eurodiputat ponent de la resolució del Parlament Europeu sobre economia col·laborativa, Nicola Danti, s’ha mostrat contrari a prohibir plataformes com Uber o Airbnb, i ha apostat, en canvi, per una millor regulació. “Es tracta d’entendre les oportunitats que neixen de l’economia col·laborativa”, ha dit en declaracions a l’ACN des de Barcelona, on ha participat en un esmorzar informatiu. “Airbnb no és un problema, sinó una gran oportunitat de desenvolupament pel turisme”, ha afegit en comentaris a la premsa. Danti, eurodiputat socialdemòcrata, ha apostat per establir "regles més senzilles" per diferenciar entre els "professionals" del lloguer de pisos o del sector del taxi, i els qui ho fan de forma esporàdica.

En aquest sentit, l'eurodiputat italià ha dit que els professionals han d'aplicar "totes les llicències que se li exigeixen a qualsevol altre" actor del mercat. En canvi, una persona que decideix llogar puntualment el seu pis a Airbnb hauria de poder fer-ho sense necessitat de complir exactament amb la mateixa normativa que el sector hoteler. Per compensar-ho, però, proposa "un període limitat" de temps de manera que "l'habitatge no sigui llogat cada dia" i un "llindar d'ingressos" que si se supera, obligui a obtenir la llicència de professional. A ciutats com Amsterdam, per exemple, ja s'apliquen aquests límits, que van fins als 60 dies l'any. Segons Danti, qui no lloga el pis de manera professional “ha de tenir regles més senzilles per utilitzar els béns que posseeix per treure'ls rendiment”. Això sí, també ha recordat que per oferir el pis a Airbnb cal tenir "el títol de la propietat" o "un contracte que permeti sub-llogar la casa".El membre de l’Eurocambra ha volgut traçar paral·lelismes entre el moment actual i la transició entre els vehicles de tracció animal i els de tracció mecànica fa un segle per defensar que “cal tenir la capacitat d’innovar”. “El 1911, a París, els conductors de carros de cavalls van fer una vaga contra les màquines, contra els cotxes de motor mecànic. La història els ha substituït, actualment només hi ha cotxes”, ha assenyalat. Amb tot, ha evitat criticar la gestió actual a la capital catalana. "No puc dir si Barcelona va en contra del progrés", s'ha limitat a dir.En comptes de tancar les portes a les noves plataformes, Danti ha apostat per “regular bé i aplicar normes que ja existeixen”. L’eurodiputat socialista italià ha explicat que segons l’informe que el Parlament Europeu va aprovar el 15 de juny passat “les plataformes no són únicament intermediaris, sinó que tenen responsabilitats pel que fa als seus proveïdors de serveis i en relació als clients finals i l’autoritat pública”. “Jo penso que Uber ha tingut a Europa molts problemes, perquè ha forçat una mica les regles de cada ciutat. Si per realitzar una certa activitat necessites una llicència, és just que qui realitzi aquesta activitat, en aquest cas el transport públic de Barcelona, necessiti una llicència igual que els operadors tradicionals del taxi”, ha dit.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés