Publicado 28/12/2016 13:30

La quarta edició d'Escena 25 es tanca amb un 11% més d'entrades venudes

7.059 joves d'entre 18 i 25 anys han comprat un total de 12.201 entrades

ACN

Barcelona.-La quarta edició de la campanya Escena 25, promoguda pel Departament de Cultura amb la col·laboració dels equipaments catalans i la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), s'ha tancat amb un 11% més d'entrades venudes que l'any passat, segons ha indicat aquest dimecres el Departament. Concretament, 7.059 joves han comprat un total de 12.201 entrades, mentre que l'any passat en van comprar 11.022. Així mateix, enguany 14.576 joves s'han registrat a la plataforma de la campanya, dels quals 7.059, és a dir el 48%, han estat actius i han comprat entrades davant el 37% de l'any passat.

Segons el Departament de Cultura, els resultats apunten que els joves que participen a la campanya són cada vegada més actius i gaudeixen més de les arts en viu. El perfil tipus de participant en la campanya d'enguany és dona -s'hi han inscrit el doble que homes- de 23 o 24 anys. El Departament subratlla que Escena 25 té l'objectiu d'acostar les arts en viu als joves de 18 a 25 anys durant els mesos d'octubre i novembre i facilita uns preus especials, d'entre 3 i 10 euros, per assistir a espectacles d'arts escèniques o música. L'edició del 2016 ha comptat amb 80 promotors públics i privats, amb 103 sales de Catalunya, que han posat a disposició dels joves 1.715 sessions de 451 espectacles d'arts escèniques i concerts. Alguns dels espectacles i concerts més sol·licitats han estat Scaramouche, Avui no sopem, l'òpera Macbeth, el Rèquiem de Mozart i Tao Dance Theatre. Segons l'enquesta de satisfacció de la campanya, el 84,1% dels joves considera que la varietat de l'oferta d'Escena 25 és bona o molt bona. Quant als preus, el 80,9% qualifica els preus d'Escena 25 com a bons i un 17,8% com a acceptables. La iniciativa permet als equipaments aprofundir en el seu coneixement del segment de públic jove. Els ingressos de taquilla han augmentat el 13%, de 73.933 euros l'any 2015 a 83.285 euros el 2016. A banda, actualment es manté oberta una ronda de consultes amb els promotors i els joves per millorar i preparar la propera edició.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés