Publicado 28/09/2016 10:30

Igualada canvia el format de la fira IDEA per convertir-la en un punt de trobada entre dissenyadors i industrials

Les jornades, que tindran lloc els dies 6 i 7 d'octubre, comptaran amb ponències i tallers de temes diversos com el medi ambient, l'arquitectura o la salut

ACN

Igualada.-La fira Igualada Disseny En Acció (IDEA) arriba a la seva segona edició amb un format renovat amb l'objectiu que els contactes entre dissenyadors i empresaris s'articulin al voltant de xerrades de petit format i sessions de treball en comptes dels tradicionals estands. El certamen tindrà lloc els dies 6 i 7 d'octubre i pretén ser una plataforma per activar la reindustrialització del territori. Així doncs, durant dos dies tindran lloc un total de 14 'pitchings' –xerrades de petit format-, que aniran a càrrec de ponents d'estudis de disseny d'arreu del país on explicaran com apliquen el disseny i la innovació als seus negocis. D'altra banda, s'organitzaran tres 'workshops', en què un grup de dissenyadors treballarà per trobar solucions a partir d'un cas real d'una empresa del sector.

L'associació professional 'Disseny=Igualada', que està formada per un total de 27 estudis de disseny de la capital de l'Anoia, ha decidit tornar a organitzar el certamen IDEA –el novembre passat es va celebrar la primera edició-, tot i que amb un format renovat. En la seva primera edició, IDEA es va concebre com una fira amb la participació d'una quinzena d'estudis de disseny industrial d'arreu del país que van mostrar la seva feina a gairebé 300 industrials del territori. L'objectiu era posar en contacte experts del disseny industrial amb empresaris i industrials per crear sinergies entre tots els agents de la cadena de producció del producte industrial.Ara, els organitzadors han volgut deixar enrere el format més tradicional de fira i han organitzat unes jornades que s'articularan al voltant de dues activitats: els 'pitchings' –xerrades de petit format- i els 'workshops' –sessions de treball-. Els 'pitchins' són trobades de format reduït de 40 minuts de durada i un màxim de deu participants en què el ponent explica el seu tema al llarg de 20 minuts i, la resta del temps, es dedica al debat entre els assistents. Durant els dos dies es faran un total de 14 'pitchings' que abraçaran un ampli ventall de temes, com el medi ambient, la salut, l'arquitectura modular, el mobiliari urbà, el disseny 3D o la gastronomia. Pel que fa als 'workshops', en aquesta edició es dedicaran al metall, la pell i el motor, tres sectors que es troben en ple desenvolupament a la comarca de l'Anoia. Els organitzadors proposen tres sessions de treball en què un grup de dissenyadors treballarà al voltant d'un projecte que proposa una empresa determinada.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés