Actualizado 09/12/2016 16:45

Foment vol impulsar el traspàs del tram final de la B-23 a la Generalitat

Agencia Catalana de Noticias
ACN

El secretari d'Estat d'Infraestructures, Julio Gómez-Pomar, s'ha compromès a obrir el diàleg de forma conjunta amb el Govern i els ajuntaments afectats

ACN

Barcelona.-El secretari d'Estat d'Infraestructures, Julio Gómez-Pomar, que aquest divendres s'ha reunit a Barcelona amb els alcaldes de Sant Just Desvern, Josep Perpinyà, Sant Joan Despí, Antoni Poveda, i Esplugues de Llobregat, Pilar Díaz, els ha transmès la voluntat de l'estat espanyol d'avançar en el traspàs dels darrers cinc quilòmetres de l'autopista B-23 a la Generalitat. Concretament, Gómez-Pomar s'ha compromès a obrir el diàleg de forma conjunta amb el Govern i els ajuntaments afectats per avançar en la qüestió a través d'un conveni entre les tres parts. Durant la reunió, els tres alcaldes han reclamat a Gómez-Pomar que la Generalitat tingui la titularitat dels 5 quilòmetres de la B-23 que van des de Sant Joan Despí fins a la Diagonal de Barcelona per poder fer la reforma d'aquesta via i convertir-la en urbana. Aquí, han recordat que l'alta densitat de trànsit i els col·lapses diaris que pateix aquesta via requereixen d'una actuació urgent per tal de promoure una mobilitat més sostenible.

En sortir de la trobada, els alcaldes i l’alcaldessa han assenyalat que ara s’iniciaran els estudis jurídics i tècnics per a la materialització d’aquest traspàs, que haurà de concretar-se en la signatura d’un conveni entre les parts. Això hauria de permetre iniciar les actuacions de la via plantejades des del món local per desenvolupar una reforma que vol humanitzar aquest tram d’autopista, fent-lo més permeable i apostant per una mobilitat urbana, amb la creació d’espais per a carrils bici, carrils pel transport públic i per a vehicles d’alta ocupació (BUS-VAO), així com zones verdes i espais per a vianants.D’igual manera, els alcaldes i l’alcaldessa han demanat al responsable d’infraestructures de l’Estat que es duguin a terme les actuacions pendents que afecten a aquesta via —com ara el carril BUS-VAO– que no s’han dut a terme en un tram que pràcticament no ha tingut cap actuació de millora en els 60 anys que porta en servei.Cal recordar que el març de l'any passat, els alcaldes dels tres municipis afectats, juntament amb el de Barcelona i el responsable de l'AMB, ja van signar un acord per reformar aquesta via.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés