Publicado 21/12/2016 15:42

La CCMA nomena Geni de Vilar adjunta a la direcció dels mitjans digitals

La fins ara cap de Producte en aquesta àrea té una extensa trajectòria vinculada al desenvolupament de l'estratègia digital als mitjans i la innovació

ACN

Barcelona.-La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) ha nomenat Geni de Vilar adjunta a la direcció dels mitjans digitals. Així, el director de Mitjans Digitals de la CCMA, Saül Gordillo, ha renovat l'equip al capdavant d'aquesta àrea amb Geni de Vilar, que assumeix un paper clau en una estructura més simplificada que prioritza la confluència de continguts i el desenvolupament de l'estratègia digital des de les pròpies redaccions dels mitjans. De Vilar, que fins ara havia estat la cap de Producte a l'àrea de Mitjans Digitals, té una extensa trajectòria vinculada al desenvolupament de l'estratègia digital als mitjans i la innovació.

La nova estructura de Mitjans Digitals unifica els dos departaments de Continguts i de Producte en una sola àrea per tal d'optimitzar el control i l'estratègia global digital i tenir una visió transversal de l'oferta i el posicionament digital de la CCMA. Alhora, es vol reforçar els perfils propis de Mitjans Digitals des d'una visió més estratègica i treballar més estretament amb les àrees de Continguts, Màrqueting i Comercial de la Corporació. D'aquesta manera, segons apunta la CCMA, Geni de Vilar, vetllarà com a adjunta a la direcció per potenciar un "posicionament digital fort i consolidat" a partir de l'anàlisi de les audiències, el coneixement del mercat i dels hàbits de consum digital. Ho farà al capdavant d'un equip format per tres nous caps de Producte: Txell Laborda, per Web i Transversals, Marc Bassols, per APPs Mòbils i TV Connectada i Judith Argila, per Noves Plataformes. Dins l'equip de Mitjans Digitals, Ferran Clavell es manté com a Responsable d'Innovació i Audiències, Jordi Salvat com a Editor de Continguts Digitals de TV3, i Ferran Auberni com a Editor de Continguts Digitals de Catalunya Ràdio. També es mantenen les figures transversals de Sílvia Costa, com a Responsable d'Imatge dins l'àrea, i Pep Selfa, com a Responsable Tècnic. La CCMA subratlla que el coneixement de la realitat del mercat digital i la visió estratègica i de llarg termini seran claus en la implantació del procés de confluència als mitjans de la CCMA i en una definició de la presència digital encara més centrada en l'experiència d'usuari. Per aquest motiu, s'ha creat un Equip d'Experiència d'Usuari amb visió integrada: multidispositiu, SEO, analítica i xarxes socials.Així, la nova organització prescindeix de la figura del cap de Continguts per dotar de més autonomia i flexibilitat les redaccions digitals dels mitjans. L'objectiu, segons la CCMA, és centrar esforços en evolució estratègica dels productes i serveis, alhora que es vol treballar conjuntament amb les redaccions de ràdio i televisió d'una forma més integrada, des d’uns perfils d’editors digitals reforçats i de referència per als àmbits de TV3, Catalunya Ràdio, infantils, informatius i esports. En aquesta la línia de dotar de més autonomia digital a les redaccions, la nova organització Mitjans Digitals també reforça les àrees d'Informatius de TV3 i Catalunya Ràdio amb la creació d'una nova figura que treballarà estretament amb les direccions d’informatius i amb el seu editor digital: la Responsable de Noves Plataformes a Informatius, funció que assumeix Montse Enrubia.Geni de VilarGeni de Vilar (Sant Boi de Lluçanès, 1975) és periodista per la UAB i Màster en Disseny i Desenvolupament de Sistemes Interactius per la UPC. Els seus inicis com a periodista van ser a premsa comarcal i des del 1997 treballa en feines relacionades amb els mitjans digitals. El 2000 va entrar a TV3 en el primer projecte multiplataforma de la cadena, el 3XL.net, on va ser redactora TV-web i després sots-directora. D'allà va passar a Activa Multimèdia, l'empresa de la CCMA que es dedicava a l'I+D+i del grup, des d'on va crear i liderar l'equip de Conceptualització i va sots-dirigir el CREA (Centre de Recerca de l'Audiovisual). Amb el tancament de les tecnològiques, es va incorporar a Serveis Interactius de TV3, com a Coordinadora de Màrqueting Digital. El maig del 2013 va passar a ser Cap de Producte de Mitjans Digitals de la CCMA.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés