Publicado 30/12/2016 13:48

AMPLIACIÓ:Xuclà proposa aprofitar la fi de la concessió de l'AP-7 per alliberar peatges a l'Alt Empordà i no duplicar l'N-II

Els diputats gironins del PDeCAT al Congrés asseguren que els propers pressupostos seran "la prova del cotó de l'operació diàleg" del PP

ACN

Girona.-El diputat gironí del PDeCAT al Congrés Jordi Xuclà ha proposat aprofitar la fi de la concessió de l'AP-7 l'any 2021 per alliberar peatges a l'Alt Empordà i no duplicar-hi l'N-II entre Figueres i la Jonquera. "Sóc del parer que cal aprofitar les infraestructures ja existents i optimitzar-les", ha assegurat. Mentre no acabi el termini de la concessionària, però, ja d'entrada Xuclà proposa una altra mesura: aixecar barreres entre les sortides de Figueres nord i sud, perquè els vehicles tinguin alternativa i no hagin de passar "per la terrible variant" de la capital. Els diputats gironins del PDeCAT asseguren que seran "vigilants" per assegurar-se que el PP compleixi el seu compromís i no allargui les concessions a Abertis. Consideren que aquest 2016, a més, ha vingut marcar per "la inexistència de l'Estat a les comarques gironines" i asseguren que, per això, els propers pressupostos generals han de ser "la prova del cotó de l'operació diàleg" que pregona el PP.

Els dos diputats gironins del PDeCAT al Congrés dels Diputats han fet balanç de l'activitat parlamentària d'aquest 2016. Tant Jordi Xuclà com Sergi Miquel creuen que aquest ha estat un any perdut en inversió estatal a les comarques gironines.Asseguren que els pressupostos generals han quedat en paper mullat i han estat "virtuals", després que al juliol la Moncloa decidís suspendre les despeses no pressupostàries per complir l'objectiu de dèficit. A més, per a Jordi Xuclà l'any es tanca amb "una nova ruïna" a imatge de les autopistes radials o la plataforma Castor: la fallida de TP Ferro.Per al diputat del PDeCAT, la desaparició de la concessionària, "que ha fet un pet com una gla", és un exemple més "de la ineficàcia de la gestió pública". "Una vergonya que acabarem pagant tots amb els nostres impostos", precisa.Més enllà d'això, després d'haver-se constituït les Corts i –aquest cop sí- escollit president espanyol, els dos diputats del PDeCAT ja comencen a encarar la feina per als propers mesos. Un mandat, asseguren, que també vindrà marcat per les infraestructures: en aquest cas, per la fi de la concessió de l'autopista AP-7, que al 2021 tocarà de ple les comarques gironines.AP-7 lliure i N-II d'un sol carrilXuclà i Miquel asseguren que estaran "amatents" i seran "vigilants" perquè el nou ministre de Foment compleixi allò a què s'ha compromès: no allargar més el termini a Abertis. I a partir d'aquí, aposten per tirar endavant un nou model. Per a Xuclà, això passa per alliberar de peatges el tram nord de l'AP-7 a la demarcació. És a dir, el que s'estén de Figueres a la Jonquera. Ja d'entrada, i abans no acabi la concessió, el diputat del PDeCAT creu que l'Estat ha de pactar que el tram Figueres nord-Figueres sud de l'autopista sigui gratuït, perquè això donarà una alternativa "a la terrible variant de Figueres".I de cara al 2021, un cop la concessió no es renovi (si l'Estat compleix), Jordi Xuclà afirma que amb l'autopista sense barreres, ja no es farà necessari duplicar l'N-II. "Sóc partidari d'optimitzar les infraestructures ja existents i impulsar mesures racionals; allà on no sigui necessari, ens podem estalviar ciment i autovies", ha dit el diputat gironí del PDeCAT.Els pressupostos, "la prova del cotó"Més a curt termini, els dos diputats del PDeCAT ja avancen que repassaran amb lupa els pressupostos generals que el PP presenti per al 2017. Tant Xuclà com Miquel afirmen que, de fet, els comptes seran "la prova del cotó de l'operació diàleg" que propugna el PP, perquè permetran veure "si hi ha inversió al territori o bé les comarques gironines es mantenen a la cua, com la penúltima província, com ha passat en els darrers exercicis"."Veurem si haurem de presentar o no esmenes", ha dit Jordi Xuclà. Si això calgués, el diputat del PDeCAT ha defensat anar a la una i fer "política de front comú gironí" amb els d'ERC, ECP i el PSC per aconseguir desencallar inversions que fa anys que s'esperen. Entre aquestes, Jordi Xuclà hi ha situat el baixador del TAV a l'aeroport (aquí, pendent que l'Estat hi doni el vistiplau), el Besalú-Figueres o bé aconseguir que la Moncloa cedeixi a la Generalitat el tram Maçanet-Tordera de l'N-II perquè el govern català el desdobli.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés