Publicado 20/12/2016 16:20

AMPLIACIÓ:Vic aconsegueix obrir una quinzena de comerços al nucli antic gràcies a la reactivació de locals buits

El consistori es planteja ampliar la iniciativa a tots els barris de la ciutat i complementar-ho amb ajuts econòmics als emprenedors

ACN

Vic.-Una barberia d'estil anglès, una botiga de rebosteria creativa, una pizzeria on els plats tenen noms d'escriptors o un espai dedicat a l'art dels tatuatges són alguns dels quinze negocis que en els últims quatre anys any obert al casc antic de Vic gràcies a la iniciativa 'Espais en Transició'. El projecte, impulsat per l'estudi BBintervencions amb el suport de l'Ajuntament de Vic i la Diputació de Barcelona, té per objectiu reactivar els espais comercials buits amb intervencions artístiques als aparadors i assessorament comercial als emprenedors. Les seves impulsores, Bet Parramón i Belén Atienza, han fet aquest dimarts un balanç molt positiu de la iniciativa i han exposat que les intervencions busquen "fer visibles un espais que, amb el temps, havien quedat degradats i deixats". De la seva banda, el consistori vigatà ha anunciat que es planteja ampliar la iniciativa a tots els barris de la ciutat i es promouran incentius econòmics pels emprenedors.

'Espais en Transició' és una iniciativa que sorgeix l'any 2012 després del progressiu tancament d'espais comercials al casc antic de Vic amb la conseqüent decadència que això comportava, tant a nivell estètic com econòmic. Davant d'aquest fet, la Bet Parramón i la Belén Atienza, sòcies de l'estudi BBintervencions, van engegar el projecte amb l'objectiu d'activar els espais comercials buits a través d'accions creatives i l'assessorament comercial als emprenedors. Al llarg d'aquests quatre anys el projecte ha facilitat l'obertura d'una quinzena de negocis al nucli antic –principalment a la zona del Seminari Vell-, s'han realitzat un total de 21 intervencions artístiques en locals buits i s'ha atès a gairebé un centenar d'emprenedors que estaven interessats en establir-se en algun dels espais disponibles. Així ho ha explicat aquest dimarts la Bet Parramón, que ha fet un balanç molt satisfactori dels quatre anys del projecte i ha exposat que un 70% dels espais disponibles del barri vell s'han reactivat.Entre les accions que es duen a terme, hi ha la de promoure les intervencions artístiques als aparadors dels locals buits; negociar bones condicions amb els propietaris pel lloguer dels espais; acompanyament i assessorament als emprenedors; i crear vincles entre els comerços i els veïns. De fet, Parramón ha detallat que el procés comença per "escoltar allò que vol l'emprenedor, valorar-ho i ubicar-lo al lloc que creiem que més li pot casar". La responsable de la iniciativa, a més, considera que és molt important "la integració dels negocis amb la gent del propi barri" i, per això, també intenten crear sinergies entre uns i altres. Carles Gómez, de l'estudi de disseny Kiwe, és un dels quinze emprenedors que s'ha establert al nucli antic de Vic gràcies a la iniciativa 'Espais en Transició' i, en aquests quatre anys, ja s'han traslladat a un altre local perquè han ampliat el negoci. Per Gómez, la iniciativa suposa "formar part d'un projecte en comú, som com germans i quan arriba algú nou vas ràpid a visitar-lo i oferir-li la teva ajuda". A més, Gómez valora especialment que tots els negocis siguin de l'àmbit creatiu, ja que considera que "la zona ha agafat un caire molt peculiar que no es pot trobar a qualsevol lloc".Ampliació del projecte a tots els barris de la ciutatLa regidora de Comerç de l'Ajuntament de Vic, Maria Carme Bover, ha anunciat que la intenció del consistori és ampliar el projecte a tots els barris de la ciutat després del bon funcionament que ha tingut la iniciativa. Bover ha avançat que el projecte no només se centrarà en la dinamització dels locals buits, sinó dels barris en general, i comptarà amb la col·laboració de l'associació Vic Comerç, les associacions de veïns i diferents regidories del consistori. Bover ha avançat que el projecte consistirà, d'una banda, en la dinamització dels locals i espais buits, i, de l'altra, en la promoció d'incentius econòmics per als nous emprenedors, així com també en la posada en marxa de campanyes de comunicació transversals enfocades a promoure el comerç de la ciutat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés