Publicado 22/11/2016 20:28

AMPLIACIÓ:Salt fa 265 informes aquest any per evitar que tallin subministraments a famílies amb pobresa energètica

Durant el 2015 en van fer 142 i la majoria dels dictàmens són per evitar que deixin veïns sense llum

ACN

Salt.-L'Ajuntament de Salt (Gironès) ha emès aquest any 265 informes per evitar que tallin algun tipus de subministrament a veïns dels municipi que pateixen pobresa energètica. El tinent d'alcalde Ferran Burch ha explicat que són uns dictàmens que fan els serveis socials municipals quan les companyies comuniquen que hi ha impagaments de factures i volen interrompre el servei. La majoria dels informes són per evitar que tallin l'abastament de llum. Burch ha detallat que són més dictàmens que els que van fer l'any anterior, quan van arribar als 142. A més, durant el 2015 Salt va donar 251 ajuts per pagar rebuts o deutes pendents amb les companyies. Aquests diners surten de la partida de més de 46.000 euros que l'ajuntament destina a ajuts d'urgència per a les persones.

Per evitar que les companyies de llum, aigua i gas tallin el subministrament a famílies en situació de pobresa energètica, els serveis socials de Salt han fet aquest 2016 un total de 265 informes. Són més que l'any anterior, quan en van ser 142. Burch ha detallat que això no vol dir que la situació hagi anat a pitjor, sinó que abans sovint les companyies avisaven les famílies i, si no pagaven el deute que tenien, interrompia directament l'abastiment sense tenir en compte la situació econòmica que vivien."Abans els serveis socials havien d'anar a corre cuita per evitar talls de famílies que arribaven a l'ajuntament amb la carta dient que els interrompien el servei, cada cop més les companyies fan el que han de fer i ens pregunten abans si poden tallar el subministrament", ha explicat el tinent d'alcalde saltenc. D'aquesta manera, han evitat que veïns en situacions vulnerables es quedessin sense llum, aigua o gas a casa. Segons Burch, la immensa majoria dels informes són per evitar que deixin ciutadans sense llum tot i que també n'hi ha algun dirigit a la companyia del gas. El tinent d'alcalde destaca que això no sol passar en el cas de l'aigua. "El nostre objectiu és que no s'efectuïn talls de subministrament i la veritat és que n'hi ha hagut molt pocs a famílies amb situacions delicades", ha exposat. Una altra de les línies que fins ara tirava endavant l'Ajuntament de Salt consistia en pagar rebuts o cobrir deutes d'alguns veïns per, precisament, evitar el tall. Segons les dades facilitades per Burch al ple de dilluns, en total el 2015 van atorgar 251 ajuts d'urgència per aquests motius. Els diners surten d'una partida de més de 46.000 euros inclosa al pressupost municipal i destinada a 'ajuts per a les persones'. Enguany, però, han deixat de cobrir deutes acumulats de veïns i només han concedit ajudes puntuals per fer alguna alta de servei. El motiu, detalla Burch, és la creació per part de la Generalitat del fons solidari d'ajuda a les famílies que no puguin fer front als serveis d'aigua, llum i gas i a l'espera de definir, aquest 2016, d'on recuperen les companyies abastadores el diners d'impagaments.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés