Publicado 22/11/2016 13:51

AMPLIACIÓ:L'Hospitalet incrementa el control sobre l'empresa encarregada del servei de neteja viària i recollida de residus

Un cos de 12 inspectors s'encarregarà de fer un seguiment "integral" de totes les incidències detectades a l'espai públic

ACN

L'Hospitalet de Llobregat.-L'Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat ha presentat aquest dimarts el nou cos d'inspectors que s'encarregaran de fer seguiment de totes les incidències detectades a l'espai públic i d'incrementar el control sobre l'empresa que realitza la neteja viària i la recollida de residus. El formaran 12 inspectors que, de dilluns a divendres, faran torns de matí, tarda i nit. Segons ha explicat l'alcaldessa de l'Hospitalet, Núria Marín, els inspectors del torn de matí, nou en total, faran un seguiment més general de les incidències que es puguin produir als carrers de la ciutat, i la resta, els dos del torn de tarda i el del torn de nit, controlaran el servei de neteja, l'horari d'encesa de l'enllumenat públic o el servei d'aiguabatre, entre d'altres. Sobre el control de l'empresa encarregada del servei de neteja, FCC, la mateixa que presta el servei a Barcelona i Badalona, Marín ha destacat que actualment ja se li fa un seguiment tal com especifica el plec de condicions de la contracta que preveu una sèrie de penalitzacions i descomptes que el passat més d'octubre, per exemple, van pujar a 11.000 euros.

Núria Marín ha explicat que el nou cos d'inspectors vol enfortir la tasca de supervisió que fins ara feien de forma separada diferents àrees del consistori que comptaven entre totes elles amb sis inspectors. L'objectiu, ha afegit, ha estat dotar de més personal i unificar un cos que ha de "tenir una visió més àmplia" del que succeeix a l'espai públic. "En un mateix equip tindrem una visió integral de totes les incidències", ha reblat.Una de les funcions d'aquest cos d'inspectors serà incrementar el seguiment i el control que l'Ajuntament exerceix sobre la contracta de l neteja viària i de recollida de residus que, com en el cas de Barcelona i Badalona, presta l'empresa Fomento de Construcciones i Contratas (FCC). Marín ha recordat que el consistori, tal com queda recollit al plec de condicions, fa un seguiment diari de la feina d'aquesta empresa que preveu una sèrie de penalitzacions i descomptes si el servei prestat no és el correcte o si es detecten anomalies o incompliments. Un seguiment, ha aclarit, que fan tècnics municipals amb diferents sistemes, com ara monitoritzant vis GPS els vehicles que fan la neteja o la recollida de residus, i els propis inspectors certificant a peu de carrer que es compleixen els horaris i els nivells de qualitat.Sobre les denúncies presentades pels Ajuntaments de Barcelona i Badalona contra FCC per presumpte frau, Marín ha apuntat que "desconeix" el que ha passat en aquest dos municipis però que "és evident que no té res a veure amb el que passa diàriament a l'Hospitalet" on "està molt clar com opera aquesta empresa i com operen totes les empreses que s'han presentat a un concurs".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés