Publicado 19/11/2016 17:37

AMPLIACIÓ:L'Estat assegura que el traspàs de la gestió de les vies generaria "problemes de coordinació" entre administracions

El secretari d'Estat d'Infraestructures defensa la inversió a Catalunya en la xarxa ferroviària i diu que el corredor mediterrani és "prioritari"

ACN

Castell-Platja d'Aro.-El secretari d'Estat d'Infraestructures, Julio Gómez Pomar, ha assegurat que traspassar la gestió de les vies –tal com reclama la Generalitat- generaria problemes de coordinació entre administracions. El motiu és que els trens que travessarien Catalunya podrien tenir un origen o destí més enllà dels límits de la comunitat autònoma i, per tant, caldria crear una nova xarxa de coordinació entre l'Adif i l'organisme que es creés a Catalunya. "Això planteja problemes tècnics de coordinació majors que si hi ha un únic administrador", ha remarcat el Gómez Pomar, que recorda que a Europa el model que s'imposa és el del "monopoli". A més, ha defensat la inversió de l'Estat en matèria ferroviària. Sobre el corredor mediterrani ha reconegut que hi estan treballant i que és un "prioritat" per a Foment però ha reconegut que hi ha alguns problemes amb contractistes i materials.

El secretari d'Estat d'Infraestructures, Julio Gómez Pomar, ha participat en la XXI Trobada d'Economia de s'Agaró (Baix Empordà). A preguntes dels assistents, ha mostrat el seu rebuig a la proposta de la Generalitat que, entre d'altres, reclama que se li traspassi la gestió de les vies. Els seus arguments són tècnics perquè, segons Gómez Pomar, es crearien problemes de coordinació entre administracions. El número 2 del Ministeri de Foment ha explicat que, si es fes el traspàs, hi hauria trens que travessarien Catalunya però que podrien tindrien un origen o un destí més enllà dels límits de la comunitat autònoma."Això planteja problemes tècnics de coordinació majors que si hi ha un únic administrador", ha remarcat. A més, ha dit que a Europa el model que s'imposa és el del "monopoli" des del punt de vista de la gestió de la xarxa ferroviària. A més, també ha defensat la inversió feta a Catalunya en matèria de trens. De 2012 a 2016, el secretari d'Estat apunta que s'han invertit 6.600 MEUR, dels quals el 55% s'han destinat a la xarxa de ferrocarrils.Preguntat sobre el corredor mediterrani, ha assegurat que és una obra "d'extraordinària complexitat" i que, per això, avança a un ritme lent. Tanmateix, ha assegurat que és un tema "prioritari" per al govern de l'estat i ha subratllat que els recursos assignats hi són. Ara bé, ha reconegut que estan patint alguns problemes amb contractistes i materials.Inauguració de l'ampliació de la sala d'embarcament d'alta velocitat de SantsJulio Gómez-Pomar ha inaugurat aquest dissabte al matí l'ampliació de la sala d'embarcament d'alta velocitat de l'estació de trens de Barcelona-Sants. Segons un comunicat del ministeri de Foment, les obres han consistit en la creació d'una nova zona de 539 metres quadrats en el costat de la plaça Joan Peiró, sota la coberta de l'estació existent, i l'homogeneïtzació dels acabats existents, i ha comptat amb una inversió de més d'un milió d'euros. Amb aquesta actuació, el Ministeri vol optimitzar el flux de viatgers, especialment en hores punta, quan es registren fins a 3.100 usuaris per hora, i atendre a l'increment previst de la demanda a curt termini.A més, les obres han modificat l'entorn de l'estació a la plaça Joan Peiró i han inclòs una marquesina per taxis a la plaça dels Països Catalans, així com una ampliació de les voreres i la creació d'una nova calçada.El secretari d'Estat d'Infraestructures ha recordat que aquest novembre han començat les obres de millora de les estacions de Granollers Centre i de Viladecavalls, que sumen una inversió de 2,2 milions d'euros.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés