Publicado 15/11/2016 14:35

AMPLIACIÓ:L'Ajuntament de Reus anuncia accions legals contra Gas Natural pel cas de la dona de 81 anys morta en un incendi

El consistori insisteix que no va rebre l'avís de tall per part de la companyia tal com marca la llei

ACN

Reus.-L'Ajuntament de Reus ha anunciat accions legals contra Gas Natural pel cas de la dona de 81 anys morta en un incendi la passada nit de diumenge a dilluns, originat per una espelma. L'alcalde i la regidora de Serveis Socials han volgut comparèixer aquest dimarts per assegurar que desconeixien que la víctima visqués sense electricitat i han culpat directament la companyia de no avisar. El consistori vol presentar denúncia als jutjats i portar el cas a Fiscalia a fi d'esclarir per què la companyia no va informar Serveis Socials de l'imminent tall de subministrament elèctric per impagament, tal com marca la llei contra la pobresa energètica. De fet, Gas Natural no hauria informat mai de cap cas. "És intolerable", ha etzibat l'alcalde de Reus, Carles Pellicer. La víctima vivia amb la seva néta, major d'edat, en un pis de lloguer al centre de la ciutat. Tenia expedient obert a Serveis Socials des del 2013 per diverses problemàtiques. Tampoc pagaven l'aigua, però en aquest cas els protocols sí que van funcionar, segons es remarca des de l'Ajuntament.

La víctima tampoc pagava el rebut de l'aigua des del primer trimestre d'enguany, però com que aquest servei el presta una empresa municipal, Aigües de Reus, l'Ajuntament sí que n'estava al corrent. Davant el fet que el consistori no deduís que, si la víctima no podia assumir el servei de subministrament d'aigua, tampoc podria estar pagant l'electricitat, la regidora de Benestar Social, Montserrat Vilella, s'ha encarregat de desvincular els dos rebuts, ja que els emeten empreses diferents i que, en qualsevol cas, són les subministradores d'electricitat les que no estan fent els deures. De fet, segons Vilella, fins a dia d'avui, només tres companyies -cap de les quals és Gas Natural- han informat degudament de talls d'electricitat per impagament, pas previ i necessari per aconseguir el certificat de vulnerabilitat que emet un ajuntament. "I a més, no han estat llistats continuats, sinó a un ritme irregular", ha lamentat la regidora, criticant la manca de compliment de la llei per part de les companyies subministradores. "Nosaltres no podem saber la situació si ni la família ni la companyia ens ho diuen, cal assegurar els protocols perquè arribi a Serveis Socials", ha afirmat.Durant la compareixença d'urgència convocada per l'Ajuntament, s'han conegut nous detalls sobre aquest "clar cas de vulnerabilitat social", segons l'ha definit l'alcalde de Reus. Així, sense entrar en dades confidencials, i tenint en compte que està sota investigació dels Mossos, el consistori ha confirmat que la víctima era usuària de Serveis Socials des del 2013 -quan aleshores vivia en un altre domicili- i que el contacte amb els treballadors socials va ser "continuat, però intermitent". "Era una situació de certa complexitat, algunes qüestions les van acceptar, altres no", ha dit l'alcalde.El 3 de novembre va ser el darrer cop que es va intentar contactar amb la víctima, sense èxit. Alcalde i regidora aplaudeixen la decisió de la Generalitat d'obrir expedient per aquest suposat incompliment de la llei i que l'Agència Catalana de Consum ja ha fet un requeriment a la companyia per demanar-li explicacions. En paral·lel, el consistori portarà el cas a Fiscalia per si aprecia indicis de delicte, ja que una persona va morir a causa dels fets. L'Ajuntament ha defensat la seva lluita contra la pobresa energètica. L'any passat es van destinar gairebé 300.000 euros en diverses línies d'ajudes.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés