Actualizado 12/06/2017 14:24

AMPLIACIÓ:La moda sostenible, una aposta de futur i una oportunitat per diferenciar les empreses del sector tèxtil català

La 3a Setmana de la Moda de Girona organitza una jornada on empresaris del sector debaten sobre moda ètica

ACN

Girona.-La 3a setmana de la Moda de Girona ha organitzat una jornada empresarial a l'entorn de la moda sostenible. Tots els ponents han coincidit en afirmar que és una opció que guanyarà força en el futur, ja que els consumidors cada cop prenen més consciència sobre què compren i com i on es fabrica. Per això, consideren que és una oportunitat per a les empreses tèxtils catalanes per diferenciar-se. Nodrir les empreses de nova tecnologia que els garanteixi la fabricació sostenible és un dels reptes de la indústria tèxtil. El cap de sostenibilitat d'EURECAT, Miquel Rovira, assegura que aquesta línia de treball està prenent força. "Hem de pensar en la reutilització de l'aigua i també aplicar una visió d'ecodisseny amb les fibres i teixits que fem servir", apunta Rovira. Aquesta taula rodona ha posat fi a quatre dies d'activitats i desfilades, seguides per més d'un miler de persones.

La Setmana de la Moda de Girona ha organitzat una jornada empresarial a l'entorn de la moda sostenible. Diferents representants d'empreses del sector tèxtil han analitzat les tendències de consum, la importància que es dona a la moda sostenible i els reptes que tenen les empreses per adaptar-se a aquest nou context. La jornada, moderada per la periodista Peté Soler, ha comptat amb la presència de representants de marques que ja apliquen aquest concepte i d'associacions i entitats que promouen noves formes de consum sostenible. Una de les intervencions l'ha fet el cap de sostenibilitat d'EURECAT, Miquel Rovira, que proveeix tecnologia a diferents sectors industrials, inclòs el tèxtil. Segons Rovira, l'economia circular (on es fomenta la regeneració i reutilització dels recursos) ha pres una "tendència imparable" i també té els seus efectes al tèxtil. En aquest sector, alerta que la fabricació requereix d'un alt consum d'aigua i energia i cal estudiar noves formes de producció més respectuoses amb els recursos. "Hem d'usar una visió d'ecosdisseny i pensar en la fase final del producte, que es pugui reutilitzar", ha manifestat. Rovira apunta que les dades revelen que el consumidor cada cop està més sensibilitzat. "És veritat que el consumidor valora preu i qualitat, però cada cop més posen per davant la sostenibilitat abans que la marca", assegura. Competitivitat i sostenibilitat Durant el matí, també s'ha celebrat una taula rodona sobre competitivitat i sostenibilitat en el sector tèxtil. Un dels ponents és Héctor del Arco, director comercial de S.Vilarrassa, una empresa de Besalú (Garrotxa) que des de fa 50 anys treballa amb fil reciclat i que, entre d'altres, compta amb el grup Inditex entre els seus clients. Del Arco assegura que la sostenibilitat els dona "un plus" i que cada cop els clients tenen més en compte que són una empresa que pot certificar que treballa amb filatures reciclades. "Podem diferenciar-nos de productes fets al sud-est asiàtic o Turquia, mancats de certificacions i condicions de treball", afirma. Segons explica, des de fa més de dos anys augmenten les peticions de clients que volen treballar amb filatures reciclades i respectuoses amb el medi ambient. Del Arco creu que el consumidor final cada cop està més conscienciat i que la moda sostenible és "un dels camins de futur". També defensa que a Catalunya hi ha un sector tèxtil que s'ha posat al dia, ha innovat i que pot ser fort en aquest sector. La responsable de disseny de Toni Pons també ha participat de l'activitat. Begoña Morando ha defensat que la marca de calçat usa sempre "productes naturals" i que produeix tot a l'Estat. "Els valors de la marca són clars, volem produir aquí i donar feina a la gent del país", ha manifestat. Morando també coincideix que la moda sostenible anirà a més perquè creix la conscienciació del client. "La gent no comprarà de manera compulsiva, sinó que cercarà productes atemporals que s'hagin produït de forma més justa", valora.Aquesta sessió ha posat el punt i final a la 3a edició de la Setmana de la Moda de Girona, que ha organitzat onze desfilades, un mercat de proximitat a la plaça del Vi i també ha retut homenatge al dissenyador Elio Berhanyer. En total, més de 1.000 persones han participat de les diferents activitats.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés