Publicat 10/03/2016 15:53

Zurich Marató Barcelona destaca "la il·lusió" de tenir 20.221 participants

Representantes de la Zurich Marató de Barcelona
EUROPA PRESS

L'Ajuntament la qualifica de "primera a àmbit nacional i cinquena a escala mundial"

BARCELONA, 10 març (EUROPA PRESS) -

Zurich Marató de Barcelona ha presentat aquest dijous, juntament amb representants de l'Ajuntament i d'entitats col·laboradores, la 38 edició de la prova i ha destacat "la il·lusió" que comporta organitzar un esdeveniment per a 20.221 participants que correran diumenge que ve 13 de març als carrers de la ciutat.

El director general de la Zurich Marató, Sergi Pujalte, ha explicat aquest dijous a la presentació que "9.708 participants són catalans, 1.900 de la resta de l'Estat i 8.613 estrangers" i ha destacat l'increment fins al 18% de la participació femenina.

La carrera tindrà 4.000 persones implicades en l'organització, una persona per a cada cinc corredors.

El circuit començarà a les 8.30 a Plaça España i recorrerà les principals avingudes i elements turístics com un tram de la Travessera de les Corts, Diagonal, Passeig de Gràcia, la Meridiana o el Paral·lel; d'aquest manera es visitaran llocs com el Camp Nou, la Pedrera, Sagrada Família o l'Arc de Triomf, entre d'altres.

Per al director esportiu de l'esdeveniment, Cristian Llorens, "aquest circuit és dels pocs a escala mundial que pot satisfer les necessitats de tots els corredors", al·ludint als diferents graus de professionalització dels participants i de la dificultat de l'esdeveniment.

Hi participaran 24 corredors d'elit, entre els quals destaquen, en l'àmbit femení, Dino Sefir --participant dels Jocs de Londres i vuitena marca mundial amb un temps de 2.04:50 a Dubai--- i la passada guanyadora Aynalem Kassahum, que l'any passat va batre una marca de 2.28:18.

La comissionada d'Esport de l'Ajuntament de Barcelona, Marta Carranza, ha ressaltat "la gran notícia d'aconseguir 20.000 participants" i ha explicat que aquesta xifra situa la Zurich Marató Barcelona com la primera a àmbit estatal.

Al rànquing mundial es posiciona en cinquè lloc per darrere ciutats com Nova York, Chicago, París o Londres, per la qual cosa Carranza ha manifestat l'orgull per passar d'un 13 a un 18% la participació femenina des de l'any 2013.

Per a Carranza, que "un 43% dels participants siguin estrangers" posa de manifest l'atractiu de l'esdeveniment i creu que això ajudarà positivament la ciutat amb turisme de qualitat.

L'acte també ha servit per lliurar productes esportius i llibres signats a Jonás Ramírez, guanyador d'un concurs de microrelats a Twitter sota el lema 'Què sents en creuar la línia de meta d'una marató', per un jurat format per la mateixa Marta Carranza, i els escriptors Miquel Pucurrull i Empar Moliner.

El director de vendes del grup Zurich España, Carlos Palos, ha assenyalat que la seva empresa té una vinculació amb l'esdeveniment, ja que "reflecteix valors com la col·laboració, treball en equip i relacions a llarg termini" i ha destacat que estan treballant per ampliar el patrocini fins a l'any 2020.

La marca esportiva Asics fabricarà per a l'ocasió 1.600 unitats d'unes sabatilles amb el nom de Barcelona i el director de Patrocinis, Marca i Imatge Corporativa de CaixaBank, Alfredo Bustillo, ha anunciat que l'entitat bancària col·locarà dues cintes estàtiques amb un rellotge, els minuts dels quals es traduiran en aliments frescos de primera necessitat per a les famílies més desafavorides del Raval.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés