Actualitzat 21/12/2016 18:21

Turisme de Barcelona preveu augmentar el pressupost un 2,5% el 2017 fins als 63,4 milions

Park Güell
TURISME DE BARCELONA

El Govern municipal apostarà per desconcentrar el turisme

BARCELONA, 21 des. (EUROPA PRESS) -

El consell general de Turisme de Barcelona ha tancat aquest dimecres les previsions d'ingressos per al 2017 en 63,4 milions d'euros, amb un creixement del 2,5% respecte al 2016, ha informat l'Ajuntament de Barcelona en un comunicat.

La principal via d'entrada de recursos és la venda de productes i serveis a visitants, amb el 87% del total, mentre que la segona partida en rellevància és l'impost a l'allotjament turístic que recapta la Generalitat, amb un 7,2%.

En el capítol de les despeses, destaca l'increment de la partida destinada al programa Barcelona Sostenible i Accessible, amb un increment del 67% i el destinat a la Cultura, que augmenta un 33%, a més d'un augment del pes de les accions al territori.

L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha destacat que el turisme ha d'"alinear-se" amb els interessos comuns de la ciutat per assegurar la viabilitat del model turístic present, amb l'objectiu que sigui sostenible en el futur.

Ha recordat que el 2017 serà l'any internacional del Turisme Sostenible, i ha insistit en el component laboral d'aquesta sostenibilitat: "Fa falta un compromís per vetllar per unes condicions de treball dignes. Hem de repartir millor els beneficis que genera el turisme".

El president del comitè executiu de Turisme de Barcelona, Joan Gaspart, ha coincidit amb Colau en la necessitat de treballar per la sostenibilitat, i l'ha animada en la seva lluita "contra la il·legalitat".

DESCONCENTRACIÓ TURÍSTICA

Una de les línies prioritàries per al 2017 serà la desconcentració de l'activitat turística, especialment a través del programa 'Barcelona és molt més', amb la Diputació de Barcelona, i els programes 'Pirineus, Mar', que estaran presents de manera transversal en el conjunt de l'activitat del consorci.

Alhora, es posarà l'accent en la promoció responsable, formulada i executada en funció de la planificació general de la ciutat, amb l'objectiu de dotar-la de més eficàcia.

Entre les accions de promoció destaca la millora de l'adequació dels criteris de turisme sostenible, ampliar el ventall de productes relacionats amb la gastronomia en el programa 'Food&Wine', l'enfortiment del turisme de reunions, i subratllar el caràcter de les experiències úniques i LGTBI.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés