Publicat 02/06/2016 14:08

El telèfon d'atenció ciutadana 010 de Barcelona serà gratuït a partir del 2017

El teniente de alcalde del Ayuntamiento de Barcelona, Jaume Asens
EUROPA PRESS

L'Ajuntament assumirà 200.000 euros de cost total que actualment pagaven els usuaris

BARCELONA, 2 juny (EUROPA PRESS) -

El telèfon d'atenció, informació i gestió ciutadana de l'Ajuntament de Barcelona 010 serà gratuït per a l'usuari a partir del 2017 i el consistori assumirà el cost anual de 200.000 euros que actualment assumien els usuaris del servei, amb un cost de 0,373 euros per establiment de trucada i 0,089 euros el minut.

Ho ha explicat aquest dijous en declaracions als mitjans, el tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona, Jaume Asens, que ha detallat que el ciutadà s'estalviarà 1,2 milions d'euros -últim dada recollida del 2015--, dels quals una tercera part, 400.000 euros, anaven a les arques municipals, i ha manifestat que "Barcelona és la primera ciutat de l'Estat a oferir aquest servei" d'un forma gratuït.

Ha assegurat que l'objectiu de la mesura és "descongestionar els espais d'atenció ciutadana (OAC) i reduir el temps que dediquen els ciutadans a fer tràmits administratius", i ha detallat que l'acció ja es preveia en el Programa d'Acción Municipal (PAM).

Asens ha dit que la gratuïtat del servei es farà en "un marc més complex" que prevegi la interoperativitat entre administracions per demanar tràmits ciutadans, la reducció de les llistes d'espera i evitar el trasllat dels usuaris, si és possible, i que es treballarà per incorporar l'àrab, l'urdú, el francès i l'anglès al servei.

El gerent del tinent d'alcalde, Fernando Pindado, ha detallat que el cost actual del servei respon a un tipus de "trucada sobrecarregada per a l'usuari", i ha sostingut que actualment poden resoldre 104 tràmits per telèfon i 243 presencialment i es buscarà igualar les dues xifres el màxim possible.

Ha explicat que ara es tramiten presencialment mig milió de volants d'empadronament a la ciutat, tràmits com aquest es podrien fer a través del 010.

Pindado ha manifestat que és possible un augment de l'ús del servei, "no té sentit que el cost telefònic sigui superior al d'internet" i ha qualificat com un dret ciutadà l'accés a la informació de manera oberta i gratuïta.

En aquest sentit, ha detallat que s'habilitarà el telèfon 900 226 226 fins a l'1 de gener per reservar cita en els OAC gratuïtament.

Preguntat sobre l'empipament veïnal després de l'absència de representants del consistori a la reunió de dimecres per resoldre el conflicte del Banc Expropiat de Gràcia, Asens ha declinat fer declaracions, i ha instat els mitjans a contactar amb el regidor del districte, Eloi Badia, i el portaveu municipal, Gerardo Pisarello.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés