BARCELONA, 8 febr. (EUROPA PRESS) -
Promoció del Transport Públic (PTP) ha reclamat que la targeta T10, la més utilitzada, pugui col·locar-se per viatjar en la nova línia que connecta Barcelona amb l'Aeroport del Prat perquè la infraestructura sigui més competitiva, ja que ha lamentat que el cas contrari "redueix la demanda potencial".
L'entitat ha sol·licitat augmentar la freqüència de trens de Rodalies amb parada al Prat de Llobregat i eliminar els aranzels tarifaris cap a les estacions de l'Aeroport, a fi de "maximitzar la demanda", ha informat aquest dilluns en un comunicat.
Ha manifestat que les tarifes imposades responen a "la idea de recaptar diners per finançar Ifercat" --l'ens públic constructor amb estacions concessionades a privats--, i ha considerat que l'empresa concessionària no té en compte que altres ofertes de transport que són més ràpides i econòmiques poden reduir la demanda del Metro.
PTP ha considerat que la possibilitat de combinar dues línies de Metro per arribar a l'Aeroport des del centre de Barcelona i el temps del viatge de la L9 faran que aquest tipus de transport "no sigui una alternativa atractiva".
La solució que proposa l'entitat, a fi de minimitzar el temps de transport, és "utilitzar la L9 com a llançadora des de l'estació de Renfe del Prat" i incrementar el nombre de trens amb parada a la localitat.