Publicat 03/03/2016 14:09

El primer problema dels barcelonins són les condicions laborals

 El T.De Alcalde Gerardo Pisarello, Y El Director De Estadística, Marius Boada
EUROPA PRESS

La percepció sobre els serveis municipals millora i només suspèn la de l'aparcament

BARCELONA, 3 març (EUROPA PRESS) -

Els barcelonins segueixen considerant que el problema més greu de la ciutat és l'atur i les condicions laborals, seguida de la inseguretat, la neteja i el turisme, que ha pujat de la setena a la quarta posició, ha explicat el primer tinent d'alcalde, Gerardo Pisarello, aquest dijous en roda de premsa al costat del director d 'Estadística, Marius Boada, per presentar l'Enquesta de Serveis Municipals.

L'enquesta --que es realitza des de fa 30 anys i que s'ha elaborat a partir de 6.000 entrevistes entre setembre i novembre-- revela que l'atur i les condicions laborals són un problema per al 16% dels barcelonins --tot i que cau del 22,5%--, mentre que el 8,2% cita la inseguretat --baixant del 9,7%--, i el 7,4% la neteja, que puja des del 5,6% de l'enquesta de l'any passat.

El turisme ha passat de ser percebut com un problema pel 3,8% el 2014 al 6,4%, cosa que, segons Pisarello, justifica l'aposta del Govern d'Ada Colau per "governar el turisme i regular-ho" i que defensin que a les zones saturades es produeixi un decreixement, mentre que en altres es mantingui i en altres es permeti que creixi.

Pel que fa als principals problemes que té Catalunya, el 20,4% cita les condicions laborals i l'atur --que cau del 32,2%--, mentre que el 20% es refereix a l'encaix entre Catalunya i Espanya --puja del 15,5%--, i a Espanya l'atur i les condicions laborals també són el principal problema amb el 27,4%, seguit pels problemes econòmics, amb el 12,6%.

Pel que fa als problemes personals més greus dels barcelonins, el 25,5% esmenta l'atur i les condicions de treball; l'11,4% es refereix a problemes econòmics; el 4,3% assenyala els equipaments i els serveis; el 3,7% cita la prestació d'ajudes; el 3,5% destaca la inseguretat --que baixa del 4,3%--, i el 2,9% es refereix a l'encaix de Catalunya amb Espanya.

La principal demanda que els barcelonins fan a l'Ajuntament és millorar els aspectes polítics (11,5%), seguida per millorar o augmentar els equipaments i serveis (10,3%), millorar la neteja (9,1%), combatre l'atur i vetllar per les condicions de treball (7,4%), millorar les infraestructures, transport i comunicacions (6,7%) i la seguretat (5,8%).

SATISFACCIÓ I EXPECTATIVES

Els enquestats han donat una nota mitjana d'un 7,8 sobre 10 al nivell de satisfacció de viure a Barcelona, xifra que Pisarello ha destacat que és "la millor nota des del 2004", mentre que la gestió municipal rep una puntuació mitjana del 6,3 --puja tres dècimes respecte a l'any anterior--, i puntuen a la de la Generalitat amb 5,3, i suspenen la del Govern espanyol amb un 3,5, xifra semblant a la dels últims anys.

El 32,9% dels barcelonins considera que la ciutat ha millorat a l'últim any, mentre que el 36,1% defensa que s'ha mantingut i el 28,3% creu que ha empitjorat; pel que fa a Catalunya, el 27,6% veu que ha millorat i el 37% que ha empitjorat, mentre que el 18,4% veu millores a Espanya, on el 51,6% veu que ha empitjorat.

Pel que fa a les expectatives, el 62,2% confia que Barcelona millori en el futur --el 17,8% creu que empitjorarà--, mentre que el 60% creu que Catalunya també ho farà --el 17,7% sosté que anirà a pitjor--, i el 48,9% considera que millorarà Espanya, front a un 22,7% que diu que empitjorarà en el futur.

PERCEPCIÓ DELS SERVEIS

Dels 25 serveis municipals analitzats, 18 han millorat la seva nota respecte a l'any anterior i només suspèn l'aparcament --que pujo d'una mitjana de 3,4 a un 3,7--, mentre que els més ben valorats són les biblioteques (7,8), els centres cívics (7,5), el Metro (7,4), la recollida d'escombraries (7,3), els mercats municipals (7,3), les activitats culturals (7,2), les festes populars (7,2) i l'autobús (7,1).

Els segueixen els serveis d'informació ciutadana (6,9), les aplicacions per a dispositius mòbils (6,8), l'enllumenat públic (6,8), els centres de serveis socials (6,6), la neteja (6,5), l'urbanisme (6,4), les zones verdes (6,4), la conservació d'edificis (6,3), les instal·lacions esportives (6,3), el Bicing (6,3), la seguretat ciutadana al barri (6,2) i l'asfaltat dels carrers (6,2).

GUÀRDIA URBANA I SEGURETAT

La Guàrdia Urbana obté una nota mitjana d'un sis, la més alta des que es pregunta per la seva percepció des del 1996, mentre que puntuen la seguretat ciutadana a nivell de ciutat amb un 5,9 --també la millor xifra dels últims anys--, el soroll amb un 5,4 ---també millora--- i la circulació amb un 5,3, mentre que l'únic que suspèn és l'aparcament, que aconsegueix un 3,7, malgrat que és la millor xifra també de la sèrie històrica.

Pisarello ha defensat que la ciutadania està satisfeta amb els serveis municipals però que cal millorar especialment en els àmbits de turisme i mobilitat --ha recordat la seva aposta pel transport públic--, després del que ha assegurat que els ciutadans confien i posen expectatives en el Govern d'Ada Colau, pel que treballaran "dur per estar a l'altura".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés