Publicat 25/01/2015 12:23

Port de Tarragona encarrega el pla de desenvolupament de la seva futura terminal de creuers

Buque de Costa Cruceros
CEDIDA

Escull a la consultora Bermello Ajamil & Partners Europe per dissenyar-la

TARRAGONA, 25 gen. (EUROPA PRESS) -

El Port de Tarragona ha fet un pas més en la seva aposta per la captació de creueristes i ha adjudicat a la consultora Bermello Ajamil & Partners Europe el contracte per a la redacció del pla de desenvolupament de la seva futura terminal de creuers.

A través d'aquest contracte, que té una durada de quatre mesos i puja a 139.682,4 euros, la consultora ha de fer un estudi de mercat amb l'objectiu de dissenyar la terminal adequada per a aquesta operativa i el seu volum.

Després de descartar el dic Llevant, on atraquen actualment els creuers que fan escala puntual al port i que presenta limitacions funcionals, l'Autoritat Portuària de Tarragona (APT) ultima una opció provisional.

Es tracta d'aprofitar les obres del dic Prats, respecte del pantalà que explota Repsol, al costat de la platja de La Pineda i molt a prop dels terrenys del futur complex de BCN World i de Port Aventura, i allargar l'espigó perquè albergui la terminal.

Les obres del dic costarien entre 25 i 30 milions d'euros, i es construirien dues esplanades, que costarien uns 15 milions en total: una per al projecte de càrrega industrial i una altra d'ús polivalent d'entre 40 i 60 metres quadrats que es podria utilitzar per a creuers i ferris i que estaria en funcionament en els pròxims quatre anys.

Tot i això, si fructifica l'estratègia de captar creueristes, un mínim de 50.000 anuals, els plans de l'APT passen per una solució més definitiva i que es basa a construir un terminal urbana al costat del Port Esportiu de Tarragona, un projecte que comportaria una inversió d'entre 80 i 120 milions d'euros.

10.000 CREUERISTES AQUEST 2015

Tarragona es presenta al món com destí de creuers amb la marca pròpia 'Tarragona Cruise Port, Costa Daurada', i els primers efectes de les accions de promoció de l'any passat començaran a donar els seus fruits aquest mateix 2015, quan el port preveu gestionar entre 8.000 i 10.000 creueristes.

Les armes de les instal·lacions per competir amb altres enclavaments, sobretot el port de Barcelona, són centrar-se en navilieres de mida mitjana i 'premium' a les quals proporcionar serveis de valor afegit, promocionant actius del territori com la Tarragona romana, la Reus modernista de Gaudí i la Ruta del Cister.

El projecte de creuers està liderat pel Puerto de Tarragona, i participen a la taula de treball el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, el Patronat de Turisme de l'Ajuntament de Tarragona i la Cambra de Comerç de Tarragona, a més de tenir la col·laboració de la Universitat Rovira i Virgili (URV), Port Aventura i BCN World.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés