Actualizado 24/07/2017 11:30

La metròpolis de Barcelona promou la moto elèctrica en els desplaçaments diaris

Un treballador municipal condueix una moto elèctrica a Sant Feliu de Llobregat
EUROPA PRESS

   Les provaran treballadors dels consistoris perquè guanyin visibilitat entre els ciutadans

   BARCELONA, 22 Jul. (EUROPA PRESS) -

Els ajuntaments de Sant Feliu de Llobregat i Corbera de Llobregat (Barcelona) han estat dels primers de l'àrea metropolitana de Barcelona a oferir als seus treballadors municipals motos elèctriques en els seus desplaçaments diaris amb la idea de promoure el seu ús.

   Els convenis de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) amb empreses de motos sostenibles, com Scutum i Torrot, permeten que els ajuntaments les puguin provar, la qual cosa dóna visibilitat a aquests vehicles i permet que siguin més coneguts i "se'ls perdi la por".

   La iniciativa, segons el responsable de projectes de mobilitat sostenible de l'AMB, Rossend Bosch, té com a objectiu implantar la mobilitat elèctrica al dia a dia dels treballadors i combatre la contaminació atmosfèrica, els sorolls i les emissions.

   L'entitat metropolitana ha destacat que les vendes de motos elèctriques a Espanya ha crescut un 119,7% respecte el 2015, amb un total de 1.422 motos venudes el 2017, segons l'Associació Empresarial per al Desenvolupament i Impuls del Vehicle Elèctric (Aedive).

   Bosch ha explicat que se busca canviar els hàbits de mobilitat, i ha dit que l'AMB vol que els ciutadans coneguin els beneficis d'aquests vehicles: "Per facilitar que es coneguin hem deixat que els propis treballadors municipals els provin".

   A més, ha destacat que a finals d'aquest estiu s'obrirà una línia de subvencions per als ajuntaments que vulguin comprar motos elèctriques, una iniciativa que complementarà les ajudes de la mateixa AMB per a l'adquisició de cotxes elèctrics.

"CÒMODA I FÀCIL DE PORTAR"

   L'inspector de via pública de Sant Feliu de Llobregat, Jaume Castan, ha estat un de treballadors municipals que ha provat les motos elèctriques: "És còmoda i fàcil de portar", ha observat, i ha explicat que la bateria li durava una mitjana de 20 hores, la qual cosa equival a dos dies laborables.

   Aquest consistori també ha destacat que ja té un projecte de renovació progressiva de tota la flota municipal de vehicles, a més de treballar en la construcció de punts de càrrega de cotxes i motos elèctriques prop d'estacions de transport públic per afavorir els intercanvis modals.

   Així mateix, el tècnic de Medi ambient de Sant Feliu de Llobregat, Iago Vázquez, ha destacat que la conducció és agradable i que l'adaptació a la moto elèctrica ha estat molt fàcil: "La moto elèctrica és una bona manera de fer una transició del cotxe al vehicle de dues rodes".

'ELECTROLINERES'

   Actualment s'han instal·lat punts de càrrega ràpida --electrolineres-- a Gavà, al Prat de Llobregat, a Cornellà de Llobregat, a Sant Joan Despí, i a Badalona i l'AMB ha dit que instal·larà nous punts a Montcada i Reixac, Sant Cugat del Vallès, Barberà del Vallès, l'Hospitalet de Llobregat i Pallejà (Barcelona).

   Des de la inauguració de la primera electrolinera de l'AMB, ja s'han distribuït 132.000 kwh, la qual cosa equival a un recorregut de 94.000 quilòmetres sense emissions de gasos contaminants a les ciutats metropolitanes.

MOTOR EMPRESARIAL

   L'impuls de la moto elèctrica també s'erigeix com a motor per a les empreses vinculades al sector, sigui fabricadors o companyies que promouen el seu ús entre els usuaris que cerquen en aquest vehicle comoditat i zero emissions.

   El director general d'eCooltra, Oriol Marimon, ha explicat a Europa Press que en els últims mesos ha augmentat molt el nivell d'acceptació i ús del seu servei de 'moto sharing', que ofereix 360 motos elèctriques de lloguer per minuts.

   Ho ha atribuït al fet que els usuaris s'han familiaritzat amb la mobilitat elèctrica i també amb els serveis compartits.

   Ha afirmat que la seva intenció és ser una solució de transport "molt més amigable", que permeti millorar els problemes de circulació, sigui àgil i sostenible amb el medi ambient i els veïns de la ciutat.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés