Publicat 22/11/2014 10:34

Llancen una campanya per conscienciar sobre el malbaratament alimentari

Campaña para concienciar del malgasto alimentario
TERRITORI I SOSTENIBILITAT

Cada any es perden 260.000 tones de menjar en bon estat a Catalunya

BARCELONA, 22 nov. (EUROPA PRESS) -

La Conselleria de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, l'Ajuntament de Barcelona i l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) han unit esforços per desenvolupar una campanya de conscienciació per evitar el malbaratament alimentari, que a Catalunya suposa tirar cada any 260.000 tones de menjar en bon estat.

Durant el que resta de 2014 i el 2015 es portaran a terme diferents accions, entre les quals es comptaran una exposició itinerant on s'explica l'origen del desaprofitament i com evitar-lo, una aplicació mòbil per ser més curosos amb el menjar que es compra i accions en els mitjans de comunicació i xarxes socials, ha informat aquest dissabte el departament que lidera Santi Vila.

La campanya 'Som gent de profit', que es presenta aquest dissabte coincidint amb el Dia Temàtic de Prevenció del Malbaratament Alimentari, emmarcat en la VI Setmana Europea de la Prevenció de Residus, va dirigida a tots els ciutadans que en algun moment de la cadena de producció, venda, consum i rebuig de productes puguin canviar els seus hàbits per evitar llençar el menjar.

A Catalunya es malgasten anualment més de 260.000 tones d'aliments, xifra que correspon al 7% dels quals adquireixen les famílies, els restaurants i els comerços, segons un estudi elaborat el 2011 per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) per encàrrec de l'Agència de Residus de Catalunya.

Aquestes 260.000 tones suposen que cada català llença cada any uns 35 quilos d'aliments que es poden aprofitar, dada que equival a llançar el menjar consumit durant uns 25 dies o alimentar més de mig milió de persones.

En termes econòmics, la pèrdua és de 112 euros per habitant i any, i a Catalunya representa 841 milions d'euros anuals, i la majoria d'aquest desaprofitament es produeix a les llars, seguit dels supermercats, l'hostaleria, el comerç al detall, el càtering i els mercats municipals.

A l'àmbit domèstic, els principals factors que influeixen en aquest malbaratament són la pèrdua de consciència de la importància del que es llença o la poca planificació de les compres; en la distribució, per la demanda de productes refrigerats i les restriccions naturals, i en els serveis de restauració es pot aprofitar millor dimensionant les racions i millorant la planificació.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés