Actualitzat 31/03/2017 05:02

L'Hospitalet va penalitzar FCC a l'octubre per serveis no prestats o mal executats

Tècnics municipals controlen que l'empresa compleixi la recollida de residus

L'HOSPITALET DE LLOBREGAT (BARCELONA), 22 nov. (EUROPA PRESS) -

L'Ajuntament de L'Hospitalet de Llobregat va penalitzar a l'octubre amb 11.000 euros a Fomento de Construcciones y Contratas (FCC) per serveis no prestats o mal executats en la recollida de residus, neteja viària i neteja del clavegueram de la ciutat.

A preguntes dels mitjans durant la presentació aquest dimarts d'un nou servei per a l'espai públic, l'alcaldessa Núria Marín ha respost que l'empresa que realitza la neteja "va guanyar un concurs amb unes condicions i són aquestes condicions les que l'Ajuntament controla cada dia que siguin respectades".

Després de les presumptes irregularitats detectades pels ajuntaments de Barcelona i de Badalona en els serveis que ofereix FCC, l'Ajuntament ha informat que, en el seu cas, el plec de concessió de la recollida de residus i neteja viària estipula les condicions de prestació del servei, el control municipal i les penalitzacions per incompliment.

"Cada mes, quan l'empresa presenta les certificacions, els tècnics municipals avaluen, certifiquen i detreuen de la facturació aquelles quantitats que consideren que l'empresa no ha realitzat correctament o bé que no ha executat", ha afegit l'alcaldessa.

INCIDÈNCIES REGISTRADES

La factura de FCC d'octubre per la recollida de residus i neteja viària ha estat d'al voltant d'1 milió d'euros però l'Ajuntament, després de comprovar les incidències registrades, va certificar 11.000 euros menys de la quantitat presentada en concepte de sancions i penalitzacions, el que equival a l'1,1% del total.

El plec de condicions de la contracta de neteja de l'Hospitalet, que FCC es va adjudicar per al període 2011-2020, estipula sancions si un servei s'hagi prestat malament i penalitzacions si un servei previst no es presta, ha informat el consistori.

CONTROL TELEMÀTIC

L'Ajuntament controla l'execució de la neteja viària i la recollida de residus mitjançant inspeccions al carrer i mitjançant sistemes telemàtics, com els dispositius GPS que porten tots els vehicles del parc mòbil de neteja i que indiquen si aquests es mouen a l'horari estipulat i si recorren el territori assignat.

Entre les incidències que detecta el consistori i que comporten sanció o penalització estan l'existència de papereres que no hagin estat buidades o espais públics que queden malament netejats.

"Està molt clar com opera aquesta empresa i com ha d'operar qualsevol empresa que es presenti a un concurs en aquesta ciutat, i desconec el que ha passat a Barcelona i a Badalona, però és evident que no té res a veure amb el que passa diàriament a la ciutat de l'Hospitalet", segons l'alcaldessa.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés