Actualitzat 20/12/2016 13:56

Moovit calcula que els barcelonins inverteixen uns 50 minuts a anar a treballar

El vicepresidente de producto y marketing de Moovit, Yovav Meydad
EUROPA PRESS

Els usuaris esperen una mitjana de 10 minuts en les parades de la ciutat

BARCELONA, 17 Des. (EUROPA PRESS) -

L''app' de transport Moovit ha presentat el seu Report Global sobre l'Ús del Transport Públic 2016, un anàlisi significatiu de dades procedents de les àrees metropolitanes de Barcelona, Bilbao, Ciudad Real, Granada, Madrid, Màlaga, Sevilla, València i Saragossa a través de Big Data, del qual es desprèn que els barcelonins inverteixen uns 50 minuts de mitjana a anar a treballar.

En el document, consultat per Europa Press, es conclou que Madrid, Barcelona i Màlaga són les ciutats on més temps s'utilitza diàriament en desplaçaments, amb una mitjana de 62 i 49 minuts, respectivament, mentre que en Ciudad Real, Sevilla i Bilbao el temps invertit en transport és menor, amb una mitjana d'entre 33 i 35 minuts.

En relació amb el temps total d'espera en les parades, l'informe assenyala que a Barcelona els usuaris esperen una mitjana de 10 minuts, un minut menys que a Madrid o Saragossa, mentre que el 9% ho fa durant més de 20 minuts diaris, una xifra que a Madrid supera el 13% i a Sevilla s'eleva fins al 15% dels usuaris.

Alhora, la distància de viatge fa la mitjana que realitza un passatger per anar a treballar se situa en 7,2 quilòmetres de mitjana en el cas de Barcelona; 9,5 a Madrid, i 6,9 a Bilbao, i, a més, del document es desprèn que el 15% de tots els usuaris barcelonins viatgen més de 12 quilòmetres per viatge, un percentatge que s'eleva al 25% a Madrid.

A la capital catalana el 58% dels viatgers realitza un mínim d'un transbord --respecte del 68% a Madrid i el 57% a Saragossa--, i la distància mitjana de caminada per viatge se situa en 619 metres en el cas de Barcelona i en 593 a Madrid.

L'informe de Moovit s'ha donat a conèixer coincidint amb l'arribada dels 50 milions d'usuaris de l''app' en 47 ciutats de tot el món, i les dades s'han recollit rastrejant els trajectes d'usuaris de diferents ciutats de tot el món amb l'objectiu d'estudiar les tendències globals sobre els viatges dels diferents usuaris.

COL·LABORACIÓ

El vicepresident de producte i màrqueting de Moovit, Yovav Meydad, ha explicat en una entrevista a Europa Press que tenen una comunitat de més de 120.000 editors locals i col·laboradors entre la seva base d'usuaris de més de 50 milions de passatgers.

"La informació sobre canvis en el servei i de qualsevol problema que pugui sorgir en el transport públic arriba a tots les altres persones que tenen l''app'", ha subratllat Meydad, que ha destacat que l''app' es basa en el principi d'intel·ligència col·lectiva, pel qual es permet viatjar amb informació més fiable, que s'actualitza en temps real.

Ha explicat que els editors de l'aplicació han estat usuaris que, al descarregar-se Moovit en els seus mòbils, van comprovar que la seva ciutat no estava entre les ciutats sobre les quals s'oferia informació: "El que vam fer ha estat oferir a aquests usuaris col·laborar amb nosaltres per aconseguir informació sobre horaris, línies i recorreguts".

Preguntat sobre com aquestes aplicacions i les dades obtingudes a través dels seus usuaris poden ajudar a una planificació més eficient del transport públic, ha observat que alguns governs municipals s'han mostrat interessats en els resultats de l'informe per introduir canvis.

"Si el temps de viatge és curt, significa que les parades s'han planificat de manera correcta, que els autobusos i el Metro arriben segons el planificat, que els canvis de línia són ràpids", ha expressat, i ha assenyalat que també registren un major ús de l'aplicació en dies que els nivells de contaminació són més alts o hi ha vagues de transport.

Meydad ha conclòs que les dades que presenta la capital catalana són positius, i ha dit que els temps d'espera se situen per sota dels de moltes ciutats europees, el que, segons la seva opinió, és un senyal que la xarxa de transport públic de la ciutat està ben dissenyada i coordinada per les autoritats.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés