BARCELONA, 19 oct. (EUROPA PRESS) -
L'alumnat que participa en activitats extraescolars guanya dos mesos sobre el progrés acadèmic mitjà en un curs escolar, i el guany és de dos mesos i mig entre els alumnes més vulnerables.
Segons una recopilació d'evidència científica existent sobre les activitats extraescolars que han realitzat Ivàlua i la Fundació Jaume Bofill, l'alumnat que participa en activitats extracurriculars millora els seus resultats escolars, especialment en matemàtiques i lectura, i mostra una major motivació i una millor predisposició a l'aprenentatge.
Les activitats extraescolars beneficien en major mesura a l'alumnat de baix rendiment i a l'alumnat de perfil socioeconòmic sota, tant a la Primària com a la Secundària, constata la investigació.
Els experts sostenen que les activitats extraescolars poden ser una eina de gran rellevància per a l'èxit escolar i la reducció de les desigualtats educatives.
Proposen incentivar el desenvolupament d'activitats educatives atractives per als nens i joves que combinin de manera equilibrada el reforç escolar i les activitats lúdiques; ampliar les opcions de participació en les extraescolars; ressaltar la importància d'aquestes com prevenció, i que s'avaluïn els programes d'extraescolars existents a Catalunya.