CASTELLDEFELS (BARCELONA), 4 oct. (EUROPA PRESS) -
L'Ajuntament de Castelldefels ha iniciat els tràmits per revertir l'externalització del servei de neteja i recollida de residus, de manera que passarà a ser prestat de manera directa per l'empresa municipal SAC a partir d'abril del 2017.
El ple municipal ha aprovat el canvi en la forma de gestió del servei de neteja, que actualment funciona en règim de concessió a una empresa externa, i ha donat llum verda a una modificació de crèdit per valor de 2,7 milions d'euros per començar a invertir en nova maquinària.
En un comunicat, el consistori ha informat que ha decidit municipalitzar la neteja i la recollida de residus d'acord amb un estudi elaborat per la consultora Faura-Casas que conclou que la gestió d'un organisme municipal permetrà estalviar uns tres milions d'euros en deu anys i disposar d'unes eines de gestió més flexibles que les d'una empresa externa.
Els plans de l'Ajuntament passen per fer efectiu el canvi de gestió a partir de l'1 d'abril del 2017, subrogant als treballadors de Sersa, l'empresa que ha estat prestant el servei durant els últims anys.
La gestió de la recollida de residus a Castelldefels ha estat polèmica els últims anys, després que el 2014 el PP, llavors al capdavant del govern municipal, no pogués adjudicar un contracte per a deu anys a l'empresa Cespa a causa del bloqueig dels partits de l'oposició, que són els que actualment governen el consistori i els que han promogut la municipalització del servei.