Publicat 22/01/2016 18:04

La L9 de Metro prepara la seva posada al punt per al MWC

Plano de las obras de urbanización de la estación de Guinardó de la L9
GENCAT

BARCELONA, 22 gen. (EUROPA PRESS) -

La L9 de Metro ha iniciat l'explotació i operació sense viatgers del tram que connecta Zona Universitària amb l'Aeroport de Barcelona per garantir la fiabilitat i seguretat del servei una vegada es posi en marxa abans de la celebració del Mobile World Congress, que tindrà lloc del 22 al 25 de febrer al recinte Gran Via de Fira de Barcelona, a L'Hospitalet de Llobregat.

Es tracta de l'anomenada 'marxa en blanc', el procés d'explotació i operació d'un tram de línia sense viatgers, però amb les condicions, horaris i freqüències similars a les quals tindrà quan entri en explotació comercial, ha informat la Conselleria de Territori i Sostenibilitat aquest divendres en un comunicat.

Aquest procés comença després d'haver realitzat satisfactòriament més de 3.000 proves des de novembre del 2014 que permetran que els trens circulin per aquest tram sense conductor, de la mateixa manera que els altres trams de la línia ja operatius.

El tram entre Zona Universitària i la T1 de l'Aeroport de Barcelona té una longitud de 20,1 quilòmetres, molt semblant a la de tota la L1 de Metro, de 20,7 quilòmetres i que és la més llarga de tota la xarxa.

Aquests més de 20 quilòmetres uniran els municipis de Barcelona, L'Hospitalet de Llobregat i El Prat de Llobregat a través de 15 estacions: Zona Universitària, Collblanc, Torrassa, Can Tries-Gornal, Europa-Fira, Fira, Parc Logístic, Mercabarna, Les Moreres, El Prat Estació, Cèntric, Parc Nou, Mas Blau, Aeroport-T2 i Aeroport-T1.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés