Assegura que està "oberta i negociant" amb l'Ajuntament de Barcelona sobre l'assumpte
BARCELONA, 6 abr. (EUROPA PRESS) -
Gas Natural Fenosa ha garantit aquest dimecres que no talla el subministrament a cap client que demostri estar en situació de vulnerabilitat, han assegurat fonts de la companyia a Europa Press.
"No estem tallant el subministrament a ningú que estigui en aquesta situació", han afirmat, després que l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, hagi dit que l'Ajuntament estudia sancionar les companyies que tallin subministraments sense respectar la llei catalana d'emergència habitacional i pobresa energètica.
La companyia ha recordat que té un conveni a la ciutat vigent des del 2014 i "que està funcionant precisament per canalitzar casos de famílies o persones que puguin trobar-se en situació de vulnerabilitat", i que té protocols també amb altres ajuntaments per col·laborar en aquest àmbit.
"INICIATIVA PRÒPIA"
Defensen que la companyia és sensible amb aquest assumpte al marge dels protocols d'actuació i de la legislació: "Des de fa temps, qualsevol petició que hi ha per no poder pagar es negocia i es planteja de manera que es pugui abordar la situació".
"La companyia, per iniciativa pròpia, abans i ara analitza, acorda o canalitza aquests casos de vulnerabilitat per evitar els talls de subministrament", han insistit les mateixes fonts.
600 CASOS
Han destacat que, des que el 2014 va entrar en vigor el protocol d'actuació a la capital catalana fins a aquest març, s'han canalitzat casos de més de 600 clients gràcies a aquest acord.
Les mateixes fonts han ressaltat que la companyia està "oberta i negociant" amb el consistori de la capital catalana, amb el qual asseguren que l'empresa està en converses sobre l'assumpte.