Publicat 03/02/2016 14:10

La facturació del petit comerç de Barcelona va caure un 0,2% el 2015

Pequeño comercio en Oviedo, sector servicios, ipc
EUROPA PRESS

El 64% dels comerciants admet que els descomptes es fan si redueixen els seus marges de beneficis

BARCELONA, 3 febr. (EUROPA PRESS) -

El petit comerç de Barcelona va registrar un lleuger descens de la facturació del -0,2% el 2015 en comparació a l'any anterior, i els tiquets de caixa --les compres registrades-- van experimentar una disminució una mica més intensa (-0,7%).

Són les dades que es desprenen de l'estudi Indicadors de Comerç a Barcelona (Icob) que analitza les dades de 617 comerços i que han presentat aquest dimecres en roda de premsa representants d'Esade, la Fundació Barcelona Comerç --que impulsen el document-- juntament amb el regidor de Comerç de l'Ajuntament, Agustí Colom.

L'informe també indica que les vendes van ser especialment negatives en el tradicional període de rebaixes --del 7 al 20 de gener--, quan van baixar un 1%, mentre que els dies de campanyes com el Black Friday i Cyber Monday van registrar augments de l'1,2% i el 0,2%, respectivament.

El catedràtic de Màrqueting d'Esade, Josep Francesc Valls, ha explicat que els consumidors cada vegada són menys receptius a les rebaixes perquè adquireixen pautes de compra gairebé individualitzades, en funció de les circumstàncies personals.

Alhora, ha alertat que al 64% dels petits comerços els descomptes es fan a través d'una reducció dels marges de beneficis i, al 18% dels casos, el comerciant participa en més del 50% del descompte i el proveïdor en la part restant.

Repecte al 2016, els comerciants destaquen que és el millor dels últims anys pel que fa a l'afluència dels clients a les botigues tot i que no s'ha traslladat en una millora clara de les vendes i que les altes temperatures d'aquest hivern han perjudicat el sector tèxtil i d'accessoris de la llar.

CREAR UNA CENTRAL DE COMPRES

Per al president de la Fundació Barcelona Comerç, Vicenç Gasca, l'estudi demostra que la recuperació econòmica no arriba a les famílies perquè no es trasllada en un increment del consum.

Sobre la necessitat de reduir els marges de beneficis per fer promocions, Gasca ha explicat que la fundació treballa en la creació d'una central de compres que agrupi els comerciants perquè poguin aconseguir un millor preu dels proveïdors.

El regidor de Comerç ha explicat que l'Ajuntament dóna suport a aquesta iniciativa i que posa a disposició de la fundació diversos "mòduls" de Barcelona Activa per millorar les tasques d'organització i gestió de la central, i ha afegit que el consistori també treballa en una targeta de fidelització per a consumidors.

OBERTURA EN DIUMENGE

L'estudi també analitza la resposta dels comerços a la possibilitat d'obrir els 11 diumenges d'estiu, en els que només en un 24,5% dels casos van obrir cada dia, el 19,5% va obrir més de cinc dies, el 29,6% menys de cinc, i el 26,4% cap dia.

Preguntats per la norma, el 43,6% dels comerços són partidaris de reduir els dies d'obertura de diumenges i festius, el 36,5% els mantindria, i només un 19,9% vol augmentar-los.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés