Publicat 06/04/2016 19:24

Endesa constata que no talla la llum a cap client que acrediti vulnerabilitat

Defensa que "aplica la llei que a data d'avui està desenvolupada, que és l'estatal"

BARCELONA, 6 abr. (EUROPA PRESS) -

Endesa ha defensat aquest dimecres que la companyia no talla la llum a cap client que acrediti situació de vulnerabilitat econòmica mitjançant un informe dels serveis socials, han assegurat fonts de l'empresa a Europa Press.

Ho ha dit després que l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, hagi avisat que l'Ajuntament imposarà sancions a les companyies subministradores que no compleixin amb la Llei d'emergència habitacional i pobresa energètica, aprovada pel Parlament al juliol.

La companyia ha garantit que "sempre compleix la legislació establerta, però els protocols de la llei aprovada pel Parlament sobre pobresa energètica no estan desenvolupats, per la qual cosa no es poden aplicar uns protocols que no estan definits".

"Apliquem la llei que a data d'avui està desenvolupada, que és l'estatal", han assenyalat les mateixes fonts després de les declaracions de la primera edil.

18 MILIONS

Han ressaltat que la companyia dedica 18 milions d'euros anuals a tot Espanya a persones en situació de vulnerabilitat econòmica mitjançant descomptes als rebuts.

La companyia s'ha mostrat sorpresa amb la posició de Colau perquè hi ha convenis a Barcelona i altres ciutats de l'entorn per evitar tallades de subministrament a famílies vulnerables, ha recordat.

Defensa que Endesa no pot saber quines famílies estan en situació de vulnerabilitat per una qüestió de protecció de dades, i que són els ajuntaments els que tenen coneixement, raó per la qual sosté que se signen aquests acords.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés