Actualitzat 06/09/2016 13:41

Els grups de CiU, C's i PP de Barcelona veuen improvisació en la 'superilla'

Xavier Trias (CiU), Carina Mejías (C's) y Alberto Fernández (PP)
EUROPA PRESS

BARCELONA, 6 set. (EUROPA PRESS) -

El líder de CiU a l'Ajuntament de Barcelona, Xavier Trias; la de C's, Carina Mejías, i el del PP, Alberto Fernández, han coincidit aquest dimarts a criticar que el Govern d'Ada Colau ha aplicat la 'superilla' del Poblenou, en el districte de Sant Martí, des de la improvisació i sense avaluar prou els seus efectes.

Ho han dit preguntats pels periodistes en una roda de premsa conjunta per demanar un ple extraordinari sobre terrasses, en què Trias ha destacat que està a favor de les 'superilles', però que aquestes s'han d'aplicar "ben fetes, amb sentit comú i d'acord amb els veïns".

Trias ha recordat que aquest concepte es planteja des de finals de la dècada de 1980 i que durant el seu mandat ja ho van abordar --pel que lamenta que l'equip de Colau no hagi contactat amb CiU per tractar l'assumpte--, i ha avisat que no cal aplicar "amb l'obsessió 'anticotxe', sinó des de l'obsessió de l'ordenament de la ciutat i que funcioni".

Mejías ha defensat que les 'superilles' poden ser un instrument per a la sostenibilitat i la convivència, però ha demanat més informació i els informes tècnics perquè considera que s'ha aplicat de manera improvisada, i ha avisat: "Aquesta obsessió per pacificar el trànsit, sense alternativa en els accessos i en transport públic, genera més conflicte que una altra cosa".

Fernández ha exigit que es valorin els efectes en el tràfic dels carrers adjacents, ja que creu que els vehicles que no circularan per l'interior ho faran per l'entorn, considera que "les 'superilles' són un 'superfollón', per com s'ha creat", i que ha afegit que ja hi ha un cuc dins d'aquesta 'superilla', que és el de la improvisació.

Aquesta inclou les nou illes compreses entre els carrers Badajoz, Pallars, Llacuna i Tànger, en les quals es limita a deu quilòmetres per hora la velocitat dels vehicles, que es veuen obligats a girar en cada encreuament interior per evitar que circulin només per creuar la zona i aconseguir que només passin els veïns o treballadors del perímetre, guanyant així espai per a vianants i usos ciutadans, encara per determinar.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés