Publicat 15/03/2016 14:16

CUP de Barcelona només avalarà el tramvia si és públic i critica la resta de l'oposició

Josep Garganté, Maria José Lecha (CUP Capgirem Barcelona)
EUROPA PRESS

Creu que la resta de grups volen "desgastar" Colau

BARCELONA, 15 març (EUROPA PRESS) -

El regidor de la CUP a Barcelona Josep Garganté ha insistit aquest dimarts que la seva formació no avalarà cap privatització del transport públic, inclosa la unió del tramvia si es gestionés des d'empreses privades, i ha criticat el "manifest Frankenstein" de la resta de l'oposició

Garganté ha declarat que CiU, C's, ERC, PSC i PP no han proposat a la CUP unir-se al manifest que han presentat aquest mateix dimarts --que demana consens i estudiar alternatives davant de la unió del tramvia--: "Ens resulta bastant sorprenent aquesta roda de premsa Frankenstein perquè està feta de molts trossos diferents."

"Té l'interès de desgastar el Govern municipal, perquè no tenen res en comú entre ells. Quan comencin a fer-se passos començaran a barallar-se", ha dit.

El regidor augura que el PSC pot entrar a l'executiu --estan en converses--, per la qual cosa ha advertit sobre la unió del Trambaix i el Trambesòs: "Veurem què diuen una vegada entrin al Govern municipal, si és que hi acaben entrant."

DECISIÓ PRESA

Garganté --que també és conductor de bus-- ha criticat que la CUP no pugui accedir a estudis anteriors sobre mobilitat de la Diagonal malgrat que han demanat consultar-los, i també ha lamentat que cap bus recorri tota l'avinguda, per la qual cosa sospita que es volen evitar comparacions: "Digueu-nos suspicaços, però sembla que la decisió de l'Ajuntament és una, i que tot el que pugui generar certs dubtes es posi a una banda."

"Genera certs dubtes que, desgraciadament, el Govern municipal hagi pres una decisió i que, des que va entrar a l'Ajuntament, sembla que importa poc la resta, siguin els estudis o altres possibilitats", segons ell, que ha insistit que només donaran suport a la unió del tramvia si la gestió és pública.

El regidor ha afegit que el percentatge de la gestió pública del tramvia és actualment del 2,5%, i després ha sostingut: "A dia d'avui, unir el tramvia és una privatització del transport públic."

PRIORITATS DE LA CUP

Ha defensat que les prioritats de la CUP sobre transport públic passen per "la baixada de preus, la recuperació de tot el servei que s'ha retallat de bus i Metro, i portar la L10 a la Zona Franca", i ha apostat també per rescindir el contracte de la T-Mobilitat perquè sigui de gestió pública.

Ha insistit a revertir privatitzacions per avançar cap a una total gestió pública --tot i que pugui costar més diners al principi, ha dit--, i ha lamentat "que les arques públiques financin i que els beneficis vagin a empreses privades".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés