BARCELONA, 11 maig (EUROPA PRESS) -
L'Ajuntament de Barcelona ha reduït la despesa en publicitat i l'ha fixada en un màxim de deu milions anuals, que se centralitzarà en la Direcció de Comunicació, que serà l'encarregada de la planificació de les campanyes i les necessitats comunicatives del consistori, ha informat aquest dimecres en un comunicat.
Amb la decisió de centralitzar les despeses en la Direcció de Comunicació, l'Ajuntament pretén dotar d'unitat i coherència la comunicació institucional, establir un calendari de campanyes i evitar la duplicitat i la dispersió de missatges, el que permetrà aconseguir una visió global i controlar la inversió publicitària de l'Ajuntament i els seus ens.
L'Ajuntament ha destacat que, durant els sis primers mesos de mandat del Govern d'Ada Colau, la despesa en publicitat s'ha reduït prop de la meitat en relació amb els anteriors sis mesos --passant de 9,7 milions a 4,9 milions--, reducció que s'emmarca en la voluntat de l'executiu municipal de reduir aquesta despesa.
EVOLUCIÓ DE LA INVERSIÓ
Així, la inversió en publicitat el 2015 de l'Ajuntament va ser de 14,6 milions facturats --per sobre dels 13 pressupostats--; mentre que el 2014 va ser de 16,5 --amb 12,7 pressupostats--; el 2013, de 12,5 --9,5 pressupostats--, i el 2012 d'11,7 milions facturats --amb 9,5 pressupostats--.
L'Ajuntament ha decidit que la despesa no pugui superar els deu milions perquè considera que aquest pressupost és suficient per poder cobrir les necessitats de difusió dels serveis i les activitats de l'Ajuntament, que ha assenyalat que estudiarà les possibilitats que obre la comunicació digital.
TRANSPARÈNCIA
El consistori --que ha posat per primera vegada a disposició de la ciutadania les partides dedicades a publicitat institucional-- contracta la publicitat a través de l'Acord Marc d'Homologació de Mitjans, un concurs anual que habilita les centrals de mitjans guanyadores a competir entre elles per a la planificació de les campanyes de comunicació de l'Ajuntament.
Aquest acord estableix les condicions per a la contractació de serveis d'assessorament estratègic, planificació, mediació i gestió de la contractació d'espais en mitjans convencionals i no convencionals, i marca la despesa màxim de publicitat per a tot l'Ajuntament, ara fixat en aquests deu milions.
El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona