Publicat 18/04/2016 12:34

Barcelona impulsa millores de cobertura al futur contracte del servei de teleassistència

La teniente de alcalde Laia Ortiz
EUROPA PRESS

Avança en la personalització del servei i crea tres modalitats d'atenció segons les necessitats

BARCELONA, 18 abr. (EUROPA PRESS) -

L'àrea de Drets Socials de l'Ajuntament de Barcelona ha posat en marxa el procés d'adjudicació del servei de teleassistència per al període entre 2017 i 2019, amb un import de licitació de 34,2 milions d'euros i un contracte que promou millores a la cobertura i la qualitat.

La tinenta d'alcalde de Drets Socials, Laia Ortiz, ha detallat aquest dilluns en roda de premsa que el nou contracte del servei --gratuït i destinat a ancians i a persones dependents o amb discapacitat per fer un seguiment regular i actuar en cas d'emergència-- avança en la seva personalització, i crea tres modalitats d'atenció en funció de les necessitats de cada usuari.

Així, el servei --que actualment té 86.841 usuaris amb una atenció lineal-- variarà segons el grau d'autonomia, de fragilitat i de vulnerabilitat de la persona usuària: els del primer nivell, amb autonomia suficient en tasques diàries però que requereixen suport per incrementar la seva seguretat, tindran una trucada de seguiment cada 45 dies, programes de vida saludable i d'envelliment actiu i teleassistència bàsica amb unitat mòbil i custòdia de claus.

Els del segon nivell --amb algunes dificultats per fer algunes tasques quotidianes-- rebran la trucada cada 30 dies i comptaran amb un dispositiu de teleassistència avançada, a més dels serveis del primer nivell, mentre que els del tercer --en situació de risc per edat, discapacitat, malaltia, dependència o aïllament social-- tindran la trucada cada 15 dies, una visita domiciliària anual i dos dispositius de teleassistència avançada, a més dels de la resta de nivells.

Acompanyada pel gerent de l'àrea d'Acció Social, Jordi Sánchez, Ortiz ha assenyalat que el nou contracte, que s'abordarà aquest dimarts a la comissió municipal de Drets Socials, preveu instal·lar 19.000 detectors de foc i de fum i 10.000 de gas, passivitat i d'obertura de portes, i també impulsar el nou programa d'atenció a les persones cuidadores, en coordinació amb entitats.

A més a més, també incrementa el nivell de coordinació amb els agents i amb els serveis que intervenen als domicilis dels usuaris, i amplia el suport del servei de teleassistència en la comunicació massiva a persones en situació de fragilitat en cas d'emergències o catàstrofes.

CONDICIONS LABORALS

També introdueix millores en la formació dels perfils professionals que intervenen al servei i més control sobre les condicions laborals dels treballadors vinculats a l'empresa adjudicatària, que haurà de presentar en un termini de quatre mesos des de la firma del contracte un pla d'organització de personal.

Haurà d'elaborar anualment un informe sobre la gestió de recursos humans i detallarà la plantilla, els sous, els tipus de contracte i de jornada laboral, les accions de formació impulsades, les mesures promogudes per avançar en la conciliació laboral i en la igualtat de gènere, ha explicat Ortiz.

El contracte exigirà que les persones amb discapacitat disposin d'un lloc de treball adequadament adaptat i que, de manera progressiva, s'aconsegueixi que un 5% del volum total de treballadors es contracti entre col·lectius amb dificultat d'inserció laboral, en unes condicions que també avançaran en la millora dels requeriments mediambientals dels vehicles i dels processos de destrucció de tecnologia en desús.

VALORACIÓ DEL SERVEI

Una enquesta telefònica feta el 2015 a una mostra de 500 usuaris va fixar la nota de valoració mitjana del servei en un 9,5, en un estudi que va revelar que el 86,8% d'ells valora molt favorablement l'amabilitat dels professionals que els contacten, mentre que el 99,8% ha considerat bona o molt bona la freqüència amb la qual reben les trucades.

El 38,4% dels usuaris van contactar mitjançant el botó d'emergència en alguna ocasió l'últim any, malgrat que el 15,2% dels casos no es va tractar d'una urgència, sinó de motius diversos com comprovar el funcionament de l'aparell, comunicar que marxava o per error, entre d'altres.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés