Actualitzat 19/08/2016 14:11

Barcelona implantarà la primera 'superilla' al Poblenou al setembre reduint trànsit

Janet Sanz, Ton Salvadó, Salvador Rueda y Jaime Batlle
EUROPA PRESS

Guanyarà espai públic i quatre places a l'àrea limitada per Badajoz, Pallars, Llacuna i Tànger

BARCELONA, 19 ago. (EUROPA PRESS) -

L'Ajuntament de Barcelona abordarà el setembre la implantació experimental de la primera 'superilla' de la ciutat, que inclourà al barri del Poblenou nou illes compreses entre els carrers Badajoz, Pallars, Llacuna i Tànger, en una àrea en la qual es preveu reduir el trànsit limitant la velocitat a deu quilòmetres per hora per guanyar espai, incloses quatre places d'uns 2.000 metres quadrats en els encreuaments.

La tinenta d'alcalde d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, ha explicat aquest divendres en roda de premsa que es limitarà la velocitat a tots els vehicles privats a motor, que es veuran obligats a girar en cada cruïlla interior per evitar que passin només per creuar la zona i aconseguir que únicament circulin els veïns o treballadors del perímetre, que inclou trams dels carrers Ciutat de Granada, Roc Boronat, Almogàvers i Sancho d'Àvila.

La mobilitat es modificarà el 5 de setembre i, fins al dia 22 --coincidint amb la Setmana de la Mobilitat i les festes del Poblenou-- es decidiran i implantaran els nous usos dels espais guanyats després de restar-los el trànsit, cosa que es debatrà en una iniciativa coordinada per la Confederació de Tallers de Projectes d'Arquitectura (CTPA) --amb més de 200 alumnes de les escoles adherides--, l'Agència d'Ecologia Urbana, Barcelona Activa i el districte de Sant Martí.

El director de l'Agència d'Ecologia Urbana, Salvador Rueda, ha explicat que cadascuna de les quatre places que es guanyen es destinarà a una temàtica diferent, centrades en quatre drets ciutadans: el dret a l'oci i a l'entreteniment; a la cultura i al coneixement; al d'intercanvi econòmic i informació, i a l'expressió democràtica, per generar debats ciutadans.

Ha dit que aquests "drets no són nous, han estat sempre, però no s'han pogut exercir" perquè el dret a la mobilitat ha ocupat gran part de l'espai, i ha insistit que la implantació de les 'superilles' permetrà guanyar part d'aquest, ja que la ciutat destina uns 15 milions de metres quadrats exclusivament a la mobilitat, i amb aquest model es podrien alliberar uns set milions.

Des de la CTPA, Jaime Batlle ha explicat que els propis estudiants de les escoles incloses a l'entitat reflexionaran sobre els usos dels espais amb el teixit associatiu de la zona, amb projectes que utilitzaran materials reciclats i que es debatran en tallers fins a l'11 de setembre, amb l'objectiu que es comencin a implantar dilluns 12, deu dies abans que es faci una primera diagnosi en una jornada dijous 22.

Sanz ha ressaltat que els canvis en la mobilitat seran definitius, però que els usos que es decideixin podran modificar-se després d'avaluar-los, i ha concretat que inverteixen en aquesta fase 55.000 euros dels deu milions destinats a la implantació de 'superilles', que se seguiran desplegant a Sant Martí en sentit Besòs i Mar i avançant cap a tota la ciutat fins que sigui "tot un sistema de 'superilles', segons el director de Model Urbà, Ton Salvadó.

TRANSPORT PÚBLIC I PRIVAT

Preguntats pels periodistes, han explicat que el transport públic a la zona es manté però es desplaçaran les línies d'autobús perquè circulin pel carrer Pujades, i han assenyalat que pel Poblenou passen uns 140.000 vehicles al dia i que eliminant la circulació pels interiors podrien arribar a passar 385.000 amb la mateixa velocitat, pel que no preveuen problemes de congestió ni de trànsit.

Sanz ha destacat que aquest és un projecte propi de Barcelona que ha despertat l'interès d'altres ciutats del món --ha citat a Madrid, Nova York, Berlín, Copenhaguen i Quito--, i ha defensat que la capital catalana "ha estat exportadora de moltes idees de transformació urbana", després del que ha ressaltat la importància de poder compartir reptes i solucions davant de problemes comuns.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés