Actualizado 26/04/2017 14:20

Barcelona desplegarà 12 línies de la nova xarxa de bus en dos anys i aconseguirà un total de 97

Janet Sanz i Mercedes Vidal
EUROPA PRESS

El 95% dels barcelonins tindrà un bus d'alta prestació "a menys de 300 metres de la seva casa"

BARCELONA, 26 abr. (EUROPA PRESS) -

La tinent d'alcalde d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat de Barcelona, Janet Sanz, i la regidor de Mobilitat i presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Mercedes Vidal, han explicat que l'Ajuntament desplegarà en dos anys les 12 línies d'autobús que finalitzaran el desplegament de la Nova Xarxa de Bus, per la qual cosa la ciutat aconseguirà un total de 97 línies.

En una roda de premsa aquest dimecres, Vidal ha expressat que les noves línies s'implantaran en dues subfases: la tardor del 2017 es desplegaran les línies V5 (Mare de Déu del Port-Pedralbes); V29 (Fòrum-Roquetes); V31 (Mar Bella-Trinitat Vella), i D40 (Plaza Espanya-Roquetes).

En la segona fase, prevista per a la tardor del 2018, entraran en circulació les línies H2 (Avinguda Esplugues-Trinitat Nova); V1 (Gran Via L'Hospitalet-Avinguda d'Esplugues); V9 (Avinguda Paral·lel-Sarrià); V19 (Barceloneta-Plaza Alfonso Comín); V23 (Poblenou-Ca Marcet), V25 (Poblenou-Horta); V33 (Fòrum-Santa Coloma), i D50 (Ciutat Meridiana-Plaza Catalunya).

Aquest model també implicarà una remodelació de l'actual xarxa d'autobús en superfície, que quedarà estructurada en tres nivells: 28 línies de la Nova Xarxa de Bus, línies convencionals --vuit horitzontals, 17 verticals i tres diagonals--; 42 convencionals i 26 línies de proximitat i bus de barri.

MODIFICACIONS EN LÍNIES

S'actuarà sobre vuit línies de la nova xarxa que inclouran variacions en el traçat: l'H6 realitzarà un recorregut més directe per Ronda de Guinardó; l'H8 es perllongarà fins al barri del Bon Pastor; l'H10 deixarà de circular per l'avinguda Madrid; l'H14 modificarà el seu recorregut pel Poblenou, i l'H16 perllongarà el seu recorregut fins al nou campus Universitari del Besòs.

La línies V13 perllongarà el seu final actual a la ronda de Dalt passant per l'avinguda Tibidabo; el V15 reduirà el seu recorregut a la plaça Alfonso Comín, i el V17 deixarà de servir el barri del Carmel i perllongarà el seu recorregut fins a la Vall d'Hebron.

El director de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Adrià Gomila, ha explicat que el desplegament de la nova xarxa també implicarà canvis en les línies convencionals --6, 22, 27, 39, 42, 47, 50, 54, 55, 60, 68, 91 i 109--, i la desaparició de les línies 20, 26, 32, 36, 37, 40, 41, 45, 51, 57, 66, 92 i 143, que seran substituïdes pel nou model.

En relació als busos de barri, 22 de les 26 línies mantindran el seu recorregut actual; el 185 modificarà el seu itinerari --deixarà de servir al barri de Sant Genís--; es crearan les línies 112 (Sant Genís-Mercat d'Horta), 133 (Baró de Viver-Plaça Orfila) i 191 (Congrés-Hospital de Sant Pau), i se substituirà el 192 pel V23 i el V25.

Vidal ha recordat que a la capital catalana ja funcionen 16 línies d'altes prestacions: D20, H6, H12, V7 i V21 --en marxa des d'octubre del 2012--; H8, H10, H16, V3 i V7 --novembre del 2013--; H14, V15 i V27 --setembre 2014--, i H4, V11 i V13 --febrer 2016--, i ha dit que aquestes ja registren unes 300.000 validacions i concentren el 42% de la demanda de bus.

MILLOR SERVEI

La directora de la xarxa de bus de Barcelona, Marta Labata, ha destacat que les noves línies seguiran oferint una freqüència de pas d'entre cinc i vuit minuts en dies laborals, i que amb aquest model es passarà a cobrir el 65% del territori de la ciutat amb autobusos de la Nova Xarxa de Bus, i que s'arribarà al 95% de la població que passarà a disposar d'un servei d'alta prestació "a menys de 300 metres de les seves cases".

El desplegament definitiu de la xarxa, que s'emmarca en el Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2013-2018, suposarà una inversió de 5,7 milions més a la xarxa d'autobús, ja que es contractarà nous conductors i hi haurà nous vehicles per mantenir la freqüència de pas i donar un millor servei als usuaris.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés