Actualitzat 28/11/2016 15:04

Barcelona amplia a deu els punts d'assessorament energètic amb 4,4 milions en dos anys

La teniente de alcalde de Barcelona Laia Ortiz
EUROPA PRESS

Va intervenir en 3.1000 habitatges amb la prova pilot de cinc mesos en quatre districtes

BARCELONA, 28 nov. (EUROPA PRESS) -

L'Ajuntament de Barcelona obrirà oficines de la xarxa de punts d'assessorament energètic (PAE) en tots els districtes, després que en la prova pilot de cinc mesos desenvolupada a Nou Barris, Sant Martí, Sant Andreu i Sants-Montjuïc intervingués en 3.100 habitatges, ha explicat aquest dilluns la tinent d'alcalde de Drets Socials, Laia Ortiz.

"Passem de punts d'atenció a la pobresa energètica a punts d'assessorament energètic i de garantia dels subministraments bàsics" que siguin útils no només per a famílies vulnerables, sinó perquè tots els veïns coneguin els seus drets energètics, ha assenyalat en roda de premsa Ortiz, que ha detallat que destinaran 4,45 milions d'euros en dos anys al projecte.

Ha destacat que l'Ajuntament no vol només combatre la pobresa energètica, sinó ser promotora de drets en aquest àmbit, per la qual cosa obriran aquestes oficines de manera permanent --previsiblement el desembre-- i les coordinaran amb altres serveis municipals, com l'àrea d'habitatge, per la qual cosa en alguns casos aquests punts s'ubicaran en les Oficines d'Habitatge, "generant sinergies".

Ortiz ha recordat que es van formar i van contractar 100 aturats de llarga durada per a la prova pilot, dels quals 30 es contractaran per als nous punts d'assessorament --a 32 hores per 1.070 euros mensuals--, mentre que es formaran 60 persones més, en processos en els quals intervindran també participants de l'anterior formació.

Ha ressaltat que l'Ajuntament planteja en la proposta de conveni que ha traslladat a les empreses subministradores que formin i contractin persones en risc de vulnerabilitat perquè siguin agents energètics i assessorin els consumidors, en lloc de fer-ho només des d'aquests punts d'assessorament municipals.

BALANÇ DE LA PROVA PILOT

Dels 3.100 pisos intervinguts durant els cinc mesos de la prova pilot --iniciada el novembre--, el 60% estava en situació de pobresa energètica moderada o severa, mentre que al 13% se'ls havia tallat algun subministrament bàsic, tot i que només el 33% coneixia l'ajuda del bo social, del qual disposaven el 17,3% d'aquestes llars, tot i que el 65% complien els requisits per ser beneficiaris, cosa que ha lamentat Ortiz.

A més, es van portar a terme 118 intervencions per millorar l'eficiència energètica, i es van gestionar 450 talls de subministrament --113 d'electricitat, 225 de gas i 96 d'aigua-- des dels punts d'atenció de la prova pilot, el servei dels quals ha estat valorat pels usuaris amb un 9,2 sobre una puntuació màxima de 10.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés