Actualizado 20/06/2017 12:55

Barcelona Activa impulsa l'economia digital perquè la ciutat sigui un 'hub' d'emprenedoria

Treballador, oficina, teclat, ordinador
EUROPA PRESS

BARCELONA, 20 juny (EUROPA PRESS) -

Barcelona Activa ha dissenyat serveis i programes per contribuir al desenvolupament de l'economia tecnològica i l'ecosistema digital per situar la ciutat en el mapa de les ciutats referents en l'àmbit i com un 'hub' d'emprenedoria digital, amb l'objectiu d'afavorir generar ocupació que afavoreixi la qualitat de vida.

L'Ajuntament ha destacat aquest dimarts en un comunicat que el sector TIC compta amb més de 2.500 empreses amb assalariats a la ciutat i supera els 51.000 treballadors, sumant 11.000 llocs de treball entre 2011 i 2016 --augment del 29%, el triple del conjunt a la ciutat, del 6,4%--, amb la meitat de contractes indefinits, quatre vegades més que en el global de la ciutat.

Aquests programes --inclosos en la mesura de Govern 'Nova línia d'Economia Digital', que es presentarà en la comissió d'Economia d'aquest dimarts-- pretenen donar suport a projectes emprenedors de base tecnològica, fomentar el talent digital, contribuir a la promoció del talent femení en l'àmbit científic i tecnològic i reduir la bretxa digital.

La mesura preveu sumar serveis i programes a la cartera de Barcelona Activa i crear nous projectes, inclosos en el Pla Barcelona Ciutat Digital 2017-2020, que té per objectiu diversificar l'economia i afrontar el repte que tota la població accedeixi a la tecnologia i participi de la revolució digital.

Barcelona Activa ha creat la nova Incubadora MediaTIC, destinada empreses d'alt impacte tecnològic que pretén promoure i fomentar la creació i el creixement d'empreses d'aquestes característiques que contribueixin al desenvolupament econòmic i a la generació de llocs d'ocupació qualificats.

El projecte permet també afavorir la internacionalització d'aquest ecosistema digital innovador, atès l'intercanvi previst amb start-ups tecnològiques d'altres ciutats, com París i Nova York, amb la qual ja s'han signat aliances estratègiques, ha recordat l'Ajuntament.

ITA ACADEMY I CIBERNÀRIUM

Ha promogut el projecte IT Academy per contribuir a crear perfils especialitzats que s'han detectat com a necessaris però que no compten amb prou oferta de formació --com en Big Data--, destinada a professionals amb interès per ampliar els seus coneixement sobre tecnologia o reorientar la seva carrera professional, i a empreses amb necessitats de perfils especialitzats.

L'agència de promoció econòmica municipal impulsa una nova oferta de capacitació tecnològica en el Cibernàrium, amb 150 activitats de curta durada --entre tres i 12 hores-- que s'actualitzaran trimestralment i s'articularan per àrees temàtiques i sectors.

També s'ampliarà i actualitzarà l'oferta de formacions tecnològiques especialitzades durant el juliol amb els programes formatius 'Estiu TIC' --que complementa el programa estable del Cibernàrium--, amb cursos de 16 hores articulats en tres blocs temàtics: dades, tecnologia i aplicacions; màrqueting i comunicació 2.0, i TIC i educació.

Impulsarà nous programes per reduir la bretxa digital i de gènere; ampliarà la xarxa d''antenes' del Cibernàrium amb noves localitzacions, i dissenyarà i engegarà un nou projecte d'alfabetització adaptat a col·lectius específics, atenent les realitats socioeconòmiques de cada districte de la ciutat.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés