El Govern municipal aprova unes obres complementàries amb un import de 645.292 euros
BARCELONA, 29 març (EUROPA PRESS) -
L'Ajuntament de Barcelona ha finalitzat la segona fase dels treballs d'urbanització dels antics terrenys de Rodalies Renfe a l'Estació de França, en els quals s'han recuperat les restes del Baluard de Migdia trobades el 2006 i s'ha urbanitzat l'entorn.
El projecte global d'urbanització de l'entorn pretén crear un espai públic per a vianants entre els edificis d'habitatges i el del Patronat Municipal de l'Habitatge de Barcelona, facilitant la comunicació entre els barris del Born i la Barceloneta, ha destacat l'Ajuntament aquest dimarts en un comunicat després de la visita al lloc de la regidora del districte de Ciutat Vella, Gala Pin.
Aquesta intervenció ha permès obrir les restes del Baluard de Midgia a la ciutadania i urbanitzar l'entorn per guanyar espai públic i una connexió entre els barris, amb uns treballs que han tingut un cost de dos milions d'euros a l'àmbit delimitat pels carrers Doctor Aiguader i Marquesa, els edificis adjacents al carrer Ocata i les vies de l'Estació de França fins a Doctor Aiguader.
Després de finalitzar aquesta segona fase, el Govern municipal ha donat llum verda a l'execució d'unes obres complementàries per acabar el Pla d'Intervenció Arqueològica entre el baluard i l'edifici del carrer Marquesa, projecte que s'ha aprovat en Comissió de Govern i que té un import de 645.292 euros i amb un termini d'execució de 23 setmanes.
HABITATGES DE DOCTOR AIGUADER
El Patronat Municipal de l'Habitatge ha començat a lliurar els habitatges en promoció del carrer Doctor Aiguader, amb 150 pisos, 120 dels quals són en dret de superfície, mentre que la resta està previst que s'adjudiquin a veïns de la Barcelona en règim de lloguer assequible.
L'Ajuntament ha recordat que l'excavació i la intervenció arqueològica a l'entorn van permetre localitzar durant unes obres el 2006 diverses estructures històriques, entre les quals hi ha un gran tram del Baluard de Migdia i de la muralla --els dos del segle XVI--, dos canals i una contraescarpa del segle XVIII.
Després de les troballes --entre les quals també es van incloure restes d'infraestructures ferroviàries dels segles XIX i XX--, es va detenir la intervenció i es va modificar el projecte urbanístic per preservar les restes, posar-los en valor i obrir-los a la ciutadania.