Actualitzat 05/04/2017 11:30

El Teatre Stabile Napoli porta al Lliure la trilogia completa d'Orestes

BARCELONA, 4 oct. (EUROPA PRESS) -

La trilogia d'Orestes d'Èsquil, l'única trilogia grega que es conserva completa, es podrà veure del 7 al 9 d'octubre al Teatre Lliure de Montjuïc dirigida per Luca De Fusco i interpretada per la companyia Teatre Stabile Napoli en una versió amb esperit clàssic i format contemporani.

'Agameonne', 'Coeofore' i 'Eumenidi', les tres peces de la trilogia, es podran veure en dues obres diferents i els espectadors podran escollir si veure-les el mateix dia o en dos dies diferents, representant-se una tres vegades.

"L'obra comença en el passat i acaba en el futur, seguint la mateixa estructura del text", ha declarat De Fusco en roda de premsa aquest dimarts, i ha explicat que aquesta evolució també es pot apreciar en l'estructura lingüística que comença amb un llenguatge arcaic amb passatges molt llargs, després adopta elements dels anys 40 i acaba amb una Atenea que ve del futur amb aires orientals.

L'espectacle es desenvolupa a través de tres àmbits --la paraula, la música i el ball--, i per aquesta raó, a més de la vintena d'actors de la companyia, també entren en escena la música d'un grup d'estil neoàrab o cors que representen el poble i les ballarines de la companyia Körper.

"Hem creat un equip que funcionarà molt bé", ha declarat De Fusco, que pot comptar sota la seva direcció amb actors i actrius veterans de renom com Gaia Aprea que interpreta Cassandra i Atenea; Claudio Di Palma com a Arald i Apol·lo; Mascia Musy com a Clitemnestra; Mariano Rigillo com a Agamennon; Giacinto Palmarini com a Orestes i Federica Sandrini com a Electra, entre d'altres.

La importància i presència que el director dóna a la cultura àraboriental, amb la música o amb l'estil oriental d'Atenea, es deu al fet que "és la part del món que ara més necessita un personatge així", declara De Fusco, referint-se a la lluita per la indulgència i el perdó d'Atenea en l'última obra per salvar Orestes d'un judici injust.

LA PARTICULARITAT DE SIRACUSA

El director del Teatre Lliure, Lluís Pasqual, ha remarcat que "els napolitans són els únics que mantenen un contacte directe amb el teatre de Siracusa; l'estructura dels textos segueix aquí però ho adapten a la seva contemporaneïtat".

"Siracusa és un bressol de teatre on s'han pogut preveure grans tragèdies gregues i és el que ha permès poder mantenir la passió per aquestes tragèdies", declara De Fusco.

Ha anunciat que el Teatre Stabile Napoli vol replantejar l'estructura orgànica per poder canviar la representació de les tragèdies gregues i convertir el Teatre Gran de Pompeia en la seva seu d'estiu, per poder mantenir l'essència de les obres.

Si aquesta iniciativa surt endavant, l'última representació de la trilogia de Orestes serà en aquest Teatre Gran de Pompeia el 8 de juny del 2017.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés