Actualitzat 22/10/2015 17:12

El Teatre Romea reviu el Cervantes més irònic dels 'Entremeses'

El elenco de 'Entremeses' en un momento de la obra
TEATRE ROMEA

La cèlebre producció del teatre madrileny compleix 20 anys i visita Barcelona per primera vegada

BARCELONA, 20 maig (EUROPA PRESS) -

El Teatre Romea acollirà 'Entremeses', una producció basada en "tres peces teatrals curtes i iròniques" de Miguel de Cervantes, que va suposar un dels primers èxits del Teatro de La Abadía de Madrid, i que 20 anys després torna a dirigir José Luís Gómez; podrà veure's per primera vegada a Barcelona el partir d'aquest dimarts i fins al 7 de juny.

"Tot i que els 'Entremeses' eren considerades obres menors --servien per distreure en els descansos--, són peces molt divertides i molt ben escrites que desperten el públic i reflecteixen coses de l'època, i fins i tot de l'actualitat: una delícia", ha explicat aquest dimarts en roda de premsa el director del Teatre Romea, Borja Sitjà.

El muntatge està compost per la crítica a la superstició de 'La cova de Salamanca', la ironia de l'engany d''El vell gelós' i, finalment, les peripècies de dos pícars a 'El retaule de les meravelles', amb una trama que Gómez ha comparat amb el conte popular de 'El vestit nou de l'emperador'.

La que va ser la segona producció del teatre madrileny compta, entre el seu elenc de deu actors, amb quatre dels intèrprets que la van estrenar fa 20 anys, per a qui el retrobament ha suposat "una oportunitat molt agradable" amb la qual han creat un nou lloc comú, ha explicat l'actriu Inma Nieto.

CERVANTES RIU

El director de l'obra ha destacat la influència de la Commedia dell'Arte que va rebre l'escriptor espanyol durant la seva estada a Itàlia, un estil que han reflectit a l'obra "però traient-li l'accent italià".

"Cervantes es riu de la beateria que imposa el poder polític i religiós en el dia a dia. Hi ha una pressió d'allò políticament correcte, la barra de ferro de la Inquisició sota la qual palpita la mentida i la hipocresia", ha observat el director de l'obra, que ha esmentat certa condescendència de l'escriptor, que no se situava per sobre de ningú.

Gómez ha confessat que li produeix entusiasme el fruit del treball de l'equip: "Una organització extraordinària físicament i verbalment, sense afectació, tot i que hi ha estructures molt elaborades per sota, que aconsegueixen que surti un flux de vida com aigua clara de rierol".

"És una peça fundacional de l'esperit de La Abadía, d'un model de teatre amb una trajectòria molt important que va crear escola, amb els principis de formar una companyia per explorar els clàssics i un repertori universal", ha descrit Sitjà, que no va dubtar a acollir la tasca de Gómez al seu teatre quan va saber que reviurien l'obra.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés