Actualitzat 29/02/2016 15:18

La Sala Beckett s'acomiada de Gràcia amb un cicle de 28 lectures d'espectacles emblemàtics

Sinisterra, Climent y Casares en la despedida de la sede de La Beckett en Gràcia
EUROPA PRESS

BARCELONA, 29 Febr. (EUROPA PRESS) -

   La Sala Beckett de Barcelona s'acomiada de la seva seu al barri de Gràcia amb un cicle de 28 lectures d'espectacles emblemàtics de la sala a partir d'aquest dilluns i fins al 20 d'abril, ha explicat en roda de premsa el director del teatre, Toni Casares.

   A més del cicle, la sala ha programat, a través del projecte de cooperació entre teatres, festivals i la plataforma Fabulamundi, l'espectacle 'Llengua materna Mameloschn' de Sasha Marianna Salzmann, que estarà com a artista resident durant una setmana a partir del 24 d'abril.

   "Mirada al passat, mirada internacional i mirada al futur", ha ressenyat Casares per presentar les obres que s'acolliran al teatre de la companyia jove Els malnascuts, que han preparat 'Captius', 'Like si plores' i una versió de 'Lena & Leonce' de Büchner, al costat de la companyia jove alemanya P14 de la Volksbühne.

   "Després dels malnascuts, arribaran els més joves a través d'un projecte de Gerard Guix i Montse Rodríguez en residència a l'Institut Moisès Broggi", ha anotat Broggi sobre el muntatge amb alumnes de batxillerat que es farà el 31 de maig.

BOOM DE DRAMATÚRGIA CATALANA

   "La Beckett no té l'exclusiva de res, però ha servit com a motor i de promotora del que sorgit durant les dues últimes dècades amb el 'boom' de la dramatúrgia contemporània catalana", ha manifestat el director.

   "És molt diferent fer un Ibsen o un Shakespeare, que fer una obra nova d'un autor poc conegut. I en això hi ha actors que han arriscat molt", ha afirmat Casares.

   "Aquest 'boom' necessita continuïtat i cal garantir que el que s'ha treballat, que hem estat fent, continuï i amb més rigor. Perquè hi hagi més esperit crític, maduresa intel·lectual, el creixement de La Beckett era més que necessari", ha explicat Casares sobre el trasllat del teatre al Poblenou.

JOSÉ SANCHIS SINISTERRA

   "Preguntar a la gent més pel passat és una cosa perillosa, però diria que quan comencem el projecte i vam veure que no ho podíem deixar morir, pensem en Toni perquè sabíem que era ideal per fer créixer La Beckett", ha anotat el dramaturg i director José Sanchis Sinisterra.

   "La Beckett ha fet una funció cultural perquè tenia la llavor plantada i només s'havia de regar-la. Aquesta llavor la van plantar Luís Miguel Climent i José Sanchis Sinisterra", ha finalitzat Casares.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés