Actualitzat 30/12/2014 12:49

'REC 4', el "gran final de festa" de Jaume Balagueró

 Jaume Balagueró Y Manuela Velasco Presentan REC 4
EUROPA PRESS

MADRID, 27 oct. (EUROPA PRESS) -

'REC 4' arriba als cinemes aquest divendres, la quarta part de la saga més terrorífica del cinema espanyol que el seu director, Jaume Balagueró, ha intentat convertir en un "gran final de festa" per acabar aquesta història i "dir adéu", segons ha indicat aquest dilluns.

Al film, que comença just al final de 'REC 2', la reportera Ángela Vidal (Manuela Velasco) és l'única supervivent de la terrible infecció i és evacuada de l'edifici i, quan finalment la situació sembla estar controlada, el caos torna a deslligar-se i la llavor del mal reneix adoptant noves i terribles formes.

El film que posa el punt final a 'REC' sumava nous reptes, tal com ha explicat el director durant una entrevista concedida a Europa Press. Un dels desafiaments era "fer un final". "Cadascuna de les anteriors pel·lícules escurçava de manera independent certes coses i mai ens basàvem en un univers preconcebut al qual hagués que adaptar-lo", ha explicat.

En aquesta quarta part, en canvi, Balagueró es va veure obligat a "unir aquestes idees en un engranatge que funcionés" i, al mateix temps, aconseguir que aquesta cinta "no s'assemblés a les altres, però que fora fidel a l'esperit de 'REC'". En aquest sentit, ha indicat que "havia de reinventar les claus, ser una pel·lícula d'aventures, acció, de supervivència, d'horror". "Tot això posat en un còctel i fer un gran final de festa per acabar i dir adéu", apunta.

El cineasta expica que part de l'esperit de la saga consisteix precisament en les diferències que existeixen entre les pel·lícules. "Una de les coses més valuoses és que cada pel·lícula sorprèn perquè és una altra cosa. Mai ens va agradar la idea de repetir el mateix esquema, no era atractiu per a nosaltres, pensem que el bonic era que cada nou lliurament fora una reinvenció i proposés un tipus entreteniment diferent", ha dit.

Després de preguntar-li pel risc d'aquesta pel·lícula, Balagueró insisteix que "no és la més arriscada, sinó una altra proposta diferent" i apunta que "sempre han estat conscients de l'envergadura que té 'REC', una saga en la qual totes les pel·lícules "han comptat amb molt poc pressupost", cosa que forma part de la seva "identitat".

Balagueró afirma contundent que no hi haurà més parts de 'REC': "Després de set anys volíem acabar tot aquest camí i ho fem amb l'emoció de tancar un cicle i amb la nostàlgia de veure que aquesta aventura acaba. Però acaba aquesta aventura perquè comencin altres, i començaran", ha dit.

RODATGE "COMPLICAT"

El rodatge de 'REC 4' s'ha produït en un vaixell real, un procés que ha estat "complicat", en paraules del seu director, perquè "els espais són molt poc apropiats per rodar, molt angostos, reduïts fins i tot perillosos, amb escales oxidades i passadissos amb els sostres molt baixos".

"Per a tot un equip movent-se era molt complicat i la cambra estava molt limitada i així i tot calia fer coses que el ritme trepidant de la pel·lícula exigia", ha explicat Balagueró, qui explica que per aquest motiu van rodar un 20% de la pel·lícula a plató, on es van recrear aquests espais per fer coses que allà era impossible aconseguir.

En aquesta línia, Manuela Velasco, protagonista de les dues primeres lliures i del tancament d'aquesta història, ha afirmat també en declaracions a Europa Press que el rodatge ha estat "asfixiant, angoixant, dolorós, dur i pesat". "No només havies d'enfrontar-te amb dificultats de guió, sinó amb les dificultats que era el lloc que era totes les que et poguessis imaginar", ha assenyalat.

Com a espectadora, Velasco destaca que una de les aportacions que ha fet la saga ha estat el personatge de la Niña Medeiros, "una criatura que s'ha convertit en una icona del cinema de terror" i un dels personatges "més terrorífics" que a més és "reconeixible". "No és un mort vivent o un vampir, és una criatura que no se sap molt bé el que és i que potser és més terrorífica perquè és un humà", apunta.

QUOTA DE PANTALLA, "COINCIDÈNCIA"

El cinema espanyol comptarà aquest any amb la quota de pantalla més alta de la història, una circumstància que per a Balagueró suposa una casualitat. "Hi ha hagut una coincidència d'unes pel·lícules que han estat esdeveniments en si mateixes o que han tingut un suport molt fort per part dels seus productors i distribuïdors que han fet que es converteixin en esdeveniments cinematogràfics amb gran repercussió en taquilla".

A això se suma el fet que aquestes cintes "estan molt bé i funcionen molt bé amb els espectadors". "Si darrere d'aquestes pel·lícules no hagués hagut aquest poder de comunicació i aquest poder de promoció, encara i han estat igual de bones, no hauríem tingut les xifres. Tant de bo m'estigui equivocant i no sigui així, ens faria molt feliços a tots", ha conclòs el director.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés