Publicat 06/04/2016 20:39

Puigdemont veu el Súper3 com un "temple de país" i agraeix els seus 25 anys d'activitat

Inauguración de la exposición 'Tots som súpers!' con el pte.C.Puigdemont
EUROPA PRESS

Una exposició al Palau Robert de Barcelona dóna compte de les claus de l'èxit del canal

BARCELONA, 6 abr. (EUROPA PRESS) -

El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha celebrat aquest dimecres que el Súper3 és un "temple de país", al qual ha agraït els seus 25 anys d'activitat a l'hora de crear un univers català i familiar de referència.

A la inauguració de l'exposició 'Tots som súpers! L'exposició dels 25 anys de Súper3', que es podrà veure fins al 4 de setembre al Palau Robert, ha destacat que el Súper3 és un "monument de país, un temple de civisme i una escola de valors, sense la que no s'entendria l'èxit de La Marató".

Aquest canal "ajuda a fer ciutadania i és fonamental per tenir futur", ha afirmat, i ha observat que aquest ha promogut que els nens esmorzin a través de la cançó 'Superesmorza', i ha fomentat valors de valentia no associats només a la força bruta amb 'Uh! Oh! No tinc por!'.

Puigdemont ha recalcat que el Súper3 també ha aportat una nova fórmula per felicitar l'aniversari amb 'Anys i anys', i ha permès abordar en família qüestions conflictives com la crisi dels refugiats a través de l''InfoK'.

"HA CANVIAT EL PAÍS"

Acompanyat de la consellera de presidència, Neus Munté, ha agraït el paisatge que aquesta exposició intenta resumir: "Perquè verdaderament hi ha una mostra del que ha estat, no només una aventura, sinó un projecte de país que ha canviat el país i ens ha ajudat a canviar-lo a bé".

"Aquesta exposició l'hem de visitar, valorar i ensenyar; heu hagut de sintetitzar el verdader temple de país que ha estat, és i espero que sigui durant molts anys el Súper3", ha conclòs el líder del Govern.

El comissari de l'exposició, Toni Roy, ha defensat que el canal defensa els valors de respecte, solidaritat i ecologia, i ha agraït la confiança dipositada per les famílies en aquests 25 anys de trajectòria, iniciada el febrer del 1991.

Ha destacat l'"aspecte màgic i fantàstic de l'exposició", en què es compten les claus de l'èxit del club i del canal, i s'explica la seva vocació d'entretenir, informar, divertir, innovar, fidelitzar, promoure valors i llengües com el català i l'anglès.

1,5 MILIONS DE SOCIS

El president de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Brauli Duart, ha celebrat que en aquests 25 anys "s'ha ampliat la família no només de nens, sinó també l'oferta" del club que té 1,5 milions d'afiliats, dels quals mig milió en actiu.

En aquesta trajectòria, la iniciativa s'ha convertit en un club, un canal de televisió, una revista, una festa i un web que han permès "reforçar un conjunt de valors inclusius i de respecte a la diversitat i de solidaritat".

El director general de Difusió de la Generalitat, Ignasi Genovés, ha celebrada la iniciativa, i ha fet broma: "No sé si el club Súper3 és una estructura d'Estat però ha estat un element fonamental per a la creació d'un imaginari col·lectiu per a moltes generacions de nens d'aquest país".

"Una comunitat autònoma no té un club Súper3, una nació sí", ha dit Genovés, que ha atribuït aquesta iniciativa a una realitat viva, i ha acabat el seu parlament felicitant a tots els socis, petits i majors.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés